داووداوغلو روابط دوستانه فعلی با ایران را مرهون تفاهم مقامات دو کشور دانست

۱۲ام بهمن ،

DAPD.jpg

احمد داووداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در ملاقات خداحافظی بهمن حسین‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا بر اهمیت مشترکات در روند توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این دیدار سفیر کشورمان گزارشی از تحولات و دستاوردهای مهم در روابط دو کشور طی ۴ سال اخیر ارائه و تأکید کرد که حسن‌نیت و حمایت‌های مقامات عالیه دو کشور در پیشبرد این روابط نقش بسزایی داشته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه به سطح گسترده تبادل هیات‌های رسمی و افزایش چشمگیر حجم مبادلات تجاری بین دو کشور اشاره و اظهار کرد: حجم فوق از ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ میلادی به ۲۴ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی رسیده است. از این رو توسعه این حجم از روابط مرهون مشترکات تاریخی دو کشور است که برای حفظ آن باید تلاش بیشتری نسبت به قبل صورت گیرد.

احمد داووداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز ضمن اشاره به پیوندهای تاریخی دو ملت، روابط دوستانه فعلی را مرهون تفاهم مقامات دو کشور در بسیاری از مسائل دانست و گفت: ترکیه در راستای اهمیت روابط در سال ۲۰۱۰ تلاش بسیاری جهت حل مسائل هسته ای ایران انجام داده است. از این رو با توجه به مشترکات موجود نباید گذاشت سطح روابط فعلی که برای آن زحمات بسیاری کشیده شده است،‌ خللی وارد شود.

داوداوغلو در پایان با تقدیر از تلاش های سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا طی ۵ /۴ سال اخیر،‌ اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و در خصوص توسعه روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای تبادل نظر نمایند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.