دایی: فوتبالی که نتواند دو جام برگزار کند، حرفه‌ای نیست/مگر یک شبه مسلمان شده‌ایم!

علی دایی در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 سرمربی راه آهن در ابتدا درباره وضعیت تیمش توضیح داد: با توجه به شرایطی که باشگاه داشت و زمانی که مالکان جدید آمدند تمرینات را دیر شروع کردیم و تنها یک هفته از تمرینات‌مان را منظم انجام می‌دهیم به همین دلیل از لحاظ بدنی و تاکتیکی عقب هستیم که باید آن را در طول بازی‌ها جبران کنیم.

دایی در ادامه درباره بازی راه آهن با نفت تهران در هفته اول لیگ برتر گفت: نفت از تیم‌های خوب لیگ است که کادر و بازیکنان قوی دارد. سال قبل نیز نشان داد که جزو تیم‌های باکیفیت لیگ است. ابراهیم‌زاده به تازگی به این تیم پیوسته که این مربی استاد من است.

 وی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم از همان بازی اول برای سه امتیاز بجنگیم و با این دید فصل را شروع می‌کنیم. ما نباید اشتباهات فصل قبل را تکرار کنیم و امتیازات زیادی در نیم فصل از دست دهیم. با بازیکنان صحبت شده و امیدوارم با حمایت مالکان سنگ تمام بگذارند.

 دایی همچنین با اشاره به اینکه شرایط لیگ برتر از سال قبل دشوارتر شده است اضافه کرد: باید دو برابر تلاش کنیم تا خواسته مالکان برآورده شود. آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به عنوان بخش خصوصی وارد فوتبال شده‌اند تا به هدف‌شان برسند. تا امروز نیز تمام خواسته‌های ما را برآورده کرده‌اند. از این به بعد دست ماست که جواب محبت‌هایشان را بدهیم.

 دایی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از انتخاب ژوزه از جانب باشگاه پرسپولیس مذاکره‌ای با او برای سرمربی‌گری این تیم شد اذعان کرد: من حتی یک دقیقه هم با پرسپولیسی‌ها جلسه نداشتم. اگر در راه آهن نیز مالکان قبلی می‌ماندند به هیچ عنوان کار نمی‌کردم. من تنها ۲۰ درصد مشکلات سال قبل راه آهن را بازگو کردم و مردم فهمیدند. ما در این تیم با معضلات زیادی مواجه بودیم که خدا را شکر مدیریت جدید از زمانی که شروع به کار کرده به تمام قول‌هایش عمل کرده است. همین مسائل باعث شد که من با باشگاه راه آهن دوباره مذاکره کنم و به توافق نیز رسیدم.

 سرمربی راه آهن همچنین درباره اختلافات فدراسیون فوتبال و صداوسیما پیرامون حق پخش تلویزیونی اظهار کرد: در این موضوع حق با فدراسیون فوتبال است. همه جای دنیا باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی سود می‌برند. در ایران نیز صداوسیما برای هر دقیقه پول می‌گیرد تا برنامه اجتماعی تولید کند اما فوتبال یک برنامه اجتماعی پرطرفدار بوده که حقش بیشتر از این‌هاست اما تا الان باشگاه‌ها به حق‌شان نرسیده‌اند. اگر ما دم از خصوصی‌سازی می‌زنیم، یکی از راه‌هایش همین دادن حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌هاست.

 علی دایی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به موافقت AFC با حذف جام حذفی آیا با آن موافق است تاکید کرد: حذف جام حذفی به ضرر باشگاه‌هاست. مطمئنا AFC سال‌های بعد به راحتی می‌تواند از ایران امتیاز کم کند. فوتبالی که نتواند دو جام را برگزار کند، حرفه‌ای نیست. ما همیشه سردمدار کارهای نو و جدیدیم که حذف جام حذفی هم یکی از این‌هاست. این اتفاق می‌تواند به فوتبال و مخصوصا تیم‌هایی که می‌خواهند از این طریق به آسیا بروند، ضربه بزند. کشورهای همسایه همزمان سه، چهار جام برگزار می‌کنند اما در ایران برگزار نشدن دو جام به صورت همزمان یک نقطه ضعف است.

  سرمربی راه آهن همچنین درباره برگزاری بازی‌های لیگ برتر در ماه مبارک رمضان و انتقادهایی که این روزها از سوی برخی مطرح می‌شود، بیان کرد: من با لغو بازی لیگ در ماه رمضان مخالفم و یک سوال دارم که تا به حال نتوانسته‌ام جواب آن را بگیرم و آن این است که مگر ما ایرانی‌ها به تازگی مسلمان شده‌ایم؟ مگر مراجع ما تغییر کرده‌اند؟ بازی‌های لیگ در ایران همه سال در ماه رمضان برگزار می‌شود. پس ما یک شبه مسلمان نشده‌ایم که بخواهیم امسال بازی‌ها را به تاخیر بیندازیم. اصلا این موضوع شدنی نیست چون در صورت تاخیر بازی‌ها زمانی برای برگزاری لیگ نمی‌ماند. گرچه من به خاطر شرایط تیمم دوست دارم لیگ تعطیل شود تا زمان عقب مانده را جبران کنم. باز هم تاکید می‌کنم که ۳۰ سال است حکومت کشور ما اسلامی شده و ماه رمضان هم امسال نیامده. اگر بازی در ماه رمضان خلاف بوده چرا تا به حال بازی کرده‌ایم؟ به اعتقاد من ما نباید از شعارهایی استفاده کنیم تا بخواهیم خودمان را مطرح کنیم. شاید من نوعی با تصمیم فدراسیون مخالف باشم اما در هر صورت باید تابع جمع باشیم و قوانینی که مراجع بالاتر می‌گذارند را عمل کنیم.

دایی همچنین با بیان اینکه لیگ امسال طوری است که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد افزود: باید بازی‌ها شروع شده و حداقل یک سوم از فصل طی شود تا تیم‌ها خودشان را نشان دهند و ما بتوانیم پیش‌بینی درستی از آینده لیگ داشته باشیم.

 سرمربی راه آهن در پایان با تاکید بر اینکه در فصل نقل و انتقالات بازیکنان با نظر کادر فنی جذب شده‌اند، تاکید کرد: من باید از مدیریت جدید تشکر کنم که تمام بازیکنانی که می‌خواستیم را گرفتند و کاری که باید در دو ماه انجام می‌شد، تنها در سه روز به وقوع پیوست. این نشان می‌دهد که کادر مدیریتی باشگاه حمایت‌های لازم را از ما دریغ نکرده است و ما با نتیجه‌ای که می‌گیریم باید جواب اعتماد آن‌ها را بدهیم.

۴۱۲۵۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.