دایی مربی بهتر است یا دایی مدیر؟

۱۱م آذر ،

علی دایی باید رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود. این جمله را چند روز قبل امیر قلعه نوعی سر مربی استقلال به زبان آورد تا جایگاه بزرگ دایی در فوتبال را به یاد اهالی فوتبال بیاورد.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، علی دایی نام بسیار بزرگی در فوتبال دنیاست و از اعتبار خاصی در بین اهالی این رشته برخوردار است چرا که به عنوان عضو فنی فیفا انتخاب شده و مشغول فعالیت است. چند سال قبل که علی دایی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و به مربیگری روی آورد، در یکی از روزنامه های ورزشی نوشتیم که دایی آن قدر با اعتبار و بزرگ هست که باید برای ریاست AFC‌ تلاش کند و عمرش را روی نیمکت تیم های ریز و درشت نگذارند. آن روزها اعتقاد راسخ داشتیم که دایی یک چهره خاص برای فوتبال ایران است و اگر اراده کند، همچنان که در دنیای بازیگری به افتخارات بزرگی رسید، در حوزه مدیریت فوتبال هم می تواند یکی از بزرگ ترین آدم های فوتبال جهان شود. آن روزها نوشتیم که دایی تمام فاکتورهای یک مدیر بزرگ در حوزه فوتبال را دارد اما افسوس که دایی تصمیم گرفت روزهای زندگی اش را روی نیمکت مربیگری بگذارند و هرگز به میز نیمکت فکر نکرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز رئیس ندارد و انتخابات ریاست AFC به زودی برگزار می گردد. در این روزها که فوتبال آسیا برای شناختن رئیس تازهش لحظه شماری می کند، شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که دایی می تواند در انتخابات رئیس تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت نام کند و شانس خودش را برای ریاست AFC‌ امتحان کند اما آیا دایی چنین برنامه ای دارد و برای حضور در انتخابات AFC ثبت نام خواهد کرد.

دایی تا امروز نشان داده که به نیمکت مربیگری علاقه خاصی دارد و تمایلی به میز ریاست از خودش نشان نداده است اما شهریار فوتبال ایران باید به این نکته هم توجه کند که حضور او در AFC‌جدا از افتخار بزرگی که نصیب فوتبال ایران می کند، می تواند به فوتبال این مملکت کمک کند تا در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیرد و از شرایط نامطلوبی که در سال های قبل داشته فاصله بگیرد. دایی به لحاظ اعتبار، شخصیت و تحصیلات فاکتورهای لازم را برای ریاست در کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد و برای شرکت در انتخابات AFC نباید لحظه ای تردید کند.

دایی امروز عضو کمیته فنی فیفا است و همین مسئله سبب شده تا نام ایران در سطح اول فوتبال جهان مطرح باشد، حالا تصور کنید که دایی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دست آورد، آن گاه تمام فوتبال آسیا با احترام خاصی به فوتبال ایران نگاه می کنند و در سطح اول قاره کهن حساب ویژه ای روی فوتبال ایران باز خواهند کرد.

قطری ها که امروز میزبانی جام جهانی را بدست آورده اند، فعالیت های مدیریتی خود را از AFC آغاز کردند و امروز در فوتبال آسیا اعتبار خاصی برای خودشان به دست آوردند و دنبال مطرح شدن در سطح دنیا می باشند در چنین شرایطی ما هم باید دنبال کرسی های استراتژیک AFC باشیم و از کنار چنین مسائلی به راحتی رد نشویم چرا که فوتبال ایران در سطح آسیا و در بخش اجرایی بسیار ضعیف است و باید برای ارتقای اعتبار فوتبال کشورمان در سطح قاره کهن تلاش کنیم.

علی دایی به عنوان اسطوره فوتبال ایران و آسیا و نامی معتبر در سطح جهان باید به حضور در انتخابات ریاست AFC بسیار جدی فکر کند و برای به دست آوردن چنین جایگاهی تلاش کند چرا که این اتفاق هم یک افتخار فردی برای او و ملی برای کشورمان است و هم می تواند زمینه ساز رشد فوتبال ایران باشد. یک لحظه فکر کنید علی دایی رئیس AFC شده است، چه احساسی به شما دست می دهد وقتی به عنوان یک ایرانی هموطن خودتان را بعنوان نفر اول کنفدراسیون فوتبال آسیا می بینید این اتفاق می تواند فوتبال ایران را متحول کند پس دایی نباید به نیمکت مربیگری بچسبد و از حضور در چنین جایگاه مهمی غافل باشد./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.