دبیرخانه دومین جشنواره شمسه در پهنه جنوبی خیابان آزادی فعال شد

۱۷م آذر ،

شهردار منطقه ۹ تهران با اشاره به فعال شدن دبیرخانه جشنواره شمسه در منطقه گفت: جشنواره شمسه ، بستر مناسبی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و شناسایی ظرفیت های محلی ایجاد می کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۹ ، حسین سلطانی افزود: شهرداری تهران در راستای تحقق دستیابی به یک نهاد اجتماعی ، مجموعه برنامه های فرهنگی بسیار مناسبی را تدارک دیده و یکی از مهمترین برنامه های ارائه شده ، طرح جشنواره شمسه بوده که سال قبل با استقبال بی نظیر شهروندان تهرانی و به ویژه ساکنان منطقه همراه شد.
وی تصریح کرد: سال قبل بیش از ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان منطقه در این جشنواره شرکت داشته و توانستند رتبه هایی خوبی را کسب کنند.
سلطانی ادامه داد: این جشنواره امسال  بر خلاف سال قبل در ۱۲ رشته برگزار می گردد و تمامی اشخاصی که در زمینه های فرهنگی، هنری، دینی و…. فعالیت داشته باشند می توانند در آن شرکت کنند.
شهردار منطقه ۹ هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد حس تعلق شهروندان به محل زندگی خود، شناسایی ظرفیت های کالبدی، تاریخی، اجتماعی ، فرهنگی، اقتصادی  محله ها ، جذب مشارکت شهروندان و توانمند کردن آنها در برنامه های فرهنگی دانست و گفت: در همین راستا هم جشنواره در ۵ محور داشته ها نداشته ها، محله و روابط عمومی، اتفاقها، حس تعلق و پیشرفت و توسعه پایدار برگزار می گردد.
سلطانی خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال عناوین بخش های اصلی شامل قرآن در نهج البلاغه، دعا و نیایش، عکس، سرود و موسیقی، فیلم، نمایش، نقاشی و تندیس، شعر و ادب، کاریکاتور، گرافیک و خوشنویسی  است که هر یک از شهروندان اگر در این بخش ها فعالیتی دارند می توانند به دبیرخانه جشنواره مراجعه و ثبت نام کنند.
به گفته وی شهروندان منطقه می توانند برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه آن در مرکز آموزش های اجتماعی شهرداری منطقه واقع در انتهای خیابان استاد معین مراجعه کنند.
شهردار منطقه ۹ در بخش دیگری از سخنان خود به چشم انداز و اهداف اساسی طرح شمسه اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای مناسب جشنواره شمسه در منطقه باید از تمامی ظرفیت های محلی استفاده و از مشارکت بیشتر و بیشتر شهروندان بهره برد.
سلطانی تصریح کرد: از طریق شناسایی پتانسیل موجود در محلات و وارد شدن هر یک از آنها در بخش های جشنواره شمسه با تحولی اساسی در وضعیت فرهنگی و اجتماعی محلات روبرو خواهیم شد.
وی در پایان با اشاره به بافت مذهبی و قدمت فرهنگی  منطقه اظهار امیدواری کرد: این شهرداری با تعامل بیشتر و بهینه با شورایاران و مدیران محلات در اندیشه اجرای جشنواره شمسه باشکوه و پرباری است تا مانند سال قبل حائز رتبه های برتر در بخش های مختلف شود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.