دبیرشورایعالی فضای مجازی: بعضی پایگاه اینترنتیها کاملا غیر عمدی فیلتر می‌شوند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخشی از پایگاه اینترنتی‌ها به شکل کاملا غیرعمدی و تنها به سبب محدودیت‌های فنی فیلتر می‌شوند.
 
مهدی اخوان بهابادی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این که دستگاه‌های دولتی داخل کشور باید به وظایف اصلی خود بپردازند، اظهار کرد: یکی از این وظایف بحث ساماندهی فیلترینگ کشور است که نیاز به سرمایه‌گذاری، پیگیری و نظارت دارد.
 
رییس مرکز ملی فضای مجازی در عین حال عنوان کرد: اکنون درگیر‌شدن بعضی دستگاه‌های دولتی به مواردی مانند خرید و فروش اینترنت که اتفاقا کار حجیمی هم به شمار می‌رود، سبب شده که این سازمان‌ها از فعالیت‌های اصلی خود دور بمانند.
 
اخوان بهابادی ادامه داد: البته عزیزان در زمینه‌ی فیلترینگ‌ هم سال‌هاست در حال تلاش می باشند که به نحوی این دغدغه حل شود و ما در نهایت امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور این معضل برطرف شود.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا همچنان با قطعیت از کاهش فیلترینگ خبر می دهد، خاطر نشان کرد: اگر کاهش فیلترینگ را به معنای حذف محتوای مستهجن در نظر بگیرید قطعا هیچ‌گاه این اتفاق نخواهد افتاد چرا که ما براین باور هستیم که در حوزه فرهنگ لازم است از مرزها و حریم کشور با جدیت دفاع شود.
 
وی ادامه داد: اما با این وجود اکنون پایگاه اینترنتی‌هایی وجود دارند که مشکلی ندارند و در نظام هم هیچ کس نمی‌خواهد این پایگاه اینترنتی‌ها محدود و یا فیلتر باشند، اما در عمل به‌طور کاملا غیرعمدی و تنها به سبب محدودیت‌های فنی شاهد فیلترشدن این پایگاه اینترنتی‌ها هستیم که اکنون تلاش داریم این مشکل برطرف شود.
 
اخوان همچنین عنوان کرد: اکنون با وجود این که در حوزه فیلترینگ سیاست‌گذاری‌ها به‌طور درست انجام می‌شود به سبب محدودیت‌های فنی شاهد آن هستیم که پایگاه اینترنتی‌های مختلف در موارد متعدد دچار محدودیت‌هایی می‌شوند.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که زمانی اعلام شده بود برای برطرف شدن این مشکلات نیاز به ورود تجهیزات فنی دارد نیز توضیح داد: ورود تجهیزات مورد نیاز در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات هیچ‌گاه مشکل نداشته، ندارد و نخواهد داشت چرا که در این حوزه اعمال تحریم به ضرر غربی‌ها است. آنها تلاش می‌کنند نفوذ خود را در داخل کشور ما گسترش دهند و برای گسترش این نفوذ به بستر‌های ارتباطی نیاز دارند و به همین سبب جلوگیری از ورود این تجهیزات منطقی به نظر نمی‌رسد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.