دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:نمی‌دانیم آقای احمدی نژاد چه نظارتی را می‌پسندد/ اصلاح‌طلب‌ها خودشان را تعریف کنند

معصومه ستوده :دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین چهار روز مانده به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به این سئوالات که چرا آقای احمدی‌نژاد بخشی از نظارت مجلس را غیر‌قانونی می‌داند گفت: هیچ مجری نمی‌تواند برداشت خود را اجرا کند بلکه باید قانون را اجرایی کند. اگر قرار باشد مجری برداشت خود را اجرایی کند مشکلات زیادی به وجود می‌آید و نمی‌تواند قانون را به میل خود اجرا کند بلکه باید در این زمینه وحدت رویه‌ای داشته باشد البته در بخش فراخ قانون تا حدودی حق با ایشان است که مجری می‌تواند برداشت خود را اجرا نماید.

وی گفت: ایشان در سخنان خود همواره افشاگری‌هایی را انجام می‌دهند که البته ما خواهش کرده‌ایم در مصاحبه‌ها به راحتی اسم از افراد نبرند چون حذف حرمت مومن از حفظ حرمت کعبه بیشتر است. الان نیز به کرات شنیده می‌شود که پرونده تو پیش ماست که این به هیچ وجه درست نیست.

ایشان در سخنرانی خود در روز گذشته گفتند: من این سخنان را نه به عنوان رئیس‌جمهور بلکه به عنوان یک شهروند معمولی می‌گویم که سخنران دیگری خطاب به ایشان گفت شما نیز به عنوان یک شهروند معمولی به سخنان خود عمل کنید. 

باهنر در پاسخ به خبر‌آنلاین درباره اینکه منظور آقای احمدی‌نژاد از نظارت چیست چون همواره بر سر نظارت مجلس مشکل دارند گفت: من نمی‌دانم که ایشان چطور نظارتی را می‌پسندند و چه نظارتی را نمی‌پسندند. دو اصل اساسی حقوق بین‌المللی این است که انسان‌ها مختار هستند که هر کاری را انجام دهند الا اینکه قانون آنها را منع کرده باشد این تعبیر درست و جامعی است. در برابر انسان‌هایی که مسئول هستند نمی‌تواند برخلاف قانون و مجوز قانونی کاری را انجام دهند. نظارت هم از این مساله مستثنی نیست و هیچ دستگاهی حق ندارد بدون مد‌نظر قرار دادن قانون نظارت کند.

نایب‌رئیس مجلس در مورد اینکه مجلس هشتم چقدر در ایفای وظیفه نظارتی خود خوب عمل کرده است گفت: مجلس هشتم پایگاه‌های نظارتی را قوی‌تر کرده است و من هم در مجلس هفتم و هم در مجلس هشتم حضور داشتم و نمی‌خواهم بخشی زندگی خود نادیده بگیرم چون مجلس هفتم بخشی از زندگی من است و با این حال مجلس هشتم ابزار‌های نظارتی را سامان داده است و آثار این نظارت را می‌توان مشاهده کرد. شاید یکی از مسائل‌های خوب و ملموس آن این باشد که مقام معظم رهبری اعلام کردند که سال ۹۱ باید سال تولید ملی باشد. مجلس هشتم نیز در سال ۹۰ چهار قانون اساسی در جهت تقویت تولید تصویب کرد از جمله کسب و کار، مبارزه با قاچاق و برنامه‌های پنجم این تصمیم‌گیری‌های مجلس مبتنی بر ضروریات بیرونی است نه اینکه مجلس کار مهمی کرده باشد و حضرت آقا نیز بنا بر عرف موجود تصمیم‌گیری کردند.

باهنر تصریح کرد: طومار کاری خوبی که انجام داده‌ایم بسیار زیاد است و طومار کار‌های نکرده نیز بیشتر است، مهم این است که مجلس هشتم کلید نظارت دقیق‌تر و موثر‌تر و مفید‌تر را زد.

باهنر در مورد فضای سیاسی آینده مجلس اظهار داشت: آینده سیاسی مجلس با اندک تغییری تکرار می‌شود. ۴۰ تا ۵۰ نفر اصلاح‌طلب هستند و این اصلاح‌طلبان، اصلاح‌طلبان گوشت‌ تلخی نبودند و در فضای داخلی مجلس نیز خط بین اصولگرایان نیز کمی پررنگ‌تر می‌شود. اصولگرایان همراه با جبهه پایداری که به نام رادیکال تعبیر می‌شوند و با اصولگرایان جبهه متحد که معتدل نام دارند مرز‌بندی مشخصی خواهند داشت.

باهنر در پاسخ به اینکه در میان اهل سیاست به کرات شنیده می‌شود که شما اهل معامله هستید گفت: مساله سیاست‌بازی و سیاست‌کاری واجه‌هایی است که همواره با خلط می‌شوند و مخاطبان نیست متوجه نمی‌شوند که منظور ما چیست. سیاستمداران، اهداف و بانگاه‌های سیاسی و هر انسانی علاقه‌مند به انتشار افکار خودش است و هر فرد بنابر حوزه نفوذ رای خود تلاش می‌کند تا نظر خود را بقبولاند. در این زمینه دوستان نیز محبت داشته و استدلال‌ها و لابی‌های من را می‌پذیرند این دست‌آورد من در زندگی است که آن را مجانی به دست نیاورده‌ام. تمام اینها قابل قبول است مگر اینکه نعوذبالله  کسی بخواهد در این مسیر کاسبی کند که مذموم بوده و ما افراد را از این مساله نهی می‌کنیم زیرا منکر جدی و خطای نابخشودنی محسوب می‌شود.

دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسی در پاسخ به این سوال که چرا شما در نظر‌سنجی‌ها بالا نیستید گفت: من تا روز سه‌شنبه قبل از انتخابات دور اول بین نامزد‌ها رتبه‌ای بالا داشتم و هفتم بودم اما نمی‌دانم چه اتفاقی در این مدت افتاد که من ۲۵ شدم شاید دوستان لطف داشتند و تخریب‌های آنها موثر بوده است.

نایب‌رئیس مجلس در مورد ریاست مجلس نهم و رایزنی آقای حداد‌عادل برای ریاست اظهار داشت: نظر من این است که رئیس مجلس نهم را باید مجلس نهم انتخاب کند در حال حاضر تلاش ما معطوف به این است که در مجلس رای بیاوریم بعد از رای‌آوری این مساله مورد بررسی قرار می‌گیرد هرچند تلاش برخی از افراد را نمی‌توان محکوم کرد. اگر رقبای ما تخریب انجام می‌دهند قابل صرف‌نظر کردن است اما کسانی که نماینده می‌شوند نباید تخریب انجام دهند بلکه بنا بر مسلمان بودن باید از این کار پرهیز کنند شما نیز اجازه بدهید که من نظر خودم را در مجلس آینده بودم کما‌اینکه من هم با جناب آقای حداد عادل و هم با جناب آقای لاریجانی کار کرده‌ام و هر دو نقاط مثبت و منفی زیادی دارم و البته من نظر خودم را اعلام نمی‌کنم و عمل می‌کنم.

وی در مورد حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: اصولاً اصلاح‌طلبی نه تنها جرم نیست بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری همه مسلمان باید اصلاح‌طلب باشند کسانی که موسوم به اصلاح‌طلب هستند باید اصلاح‌طلبی را تعریف کنند چون هر کسی تعاریف و تعابیر عجیب و غریبی را مطرح می‌کرد ما نظیر همین مشکل را در مورد اصولگرایان داشتیم که تا اینکه در نهایت اصولگرایان موفق شدن که یک منشور تدوین کنند.

باهنر در ادامه تصریح کرد: بالاخره داستان فتنه هزینه‌های زیادی را به کشور وارد کرد و باید اصلاح‌طلبان موضعشان در این مورد مشخص شود هرچند من شرطی نگذاشتم و از موضع نظام نیز حرف نزدم اما اگر این کار را اصلاح‌طلبان انجام دهند حتماً نظام از آن استقبال می‌کند.

باهنر در مورد حمایت مشروط جبهه پایداری از آقای لاریجانی در برابر دادن ریاست مرکز پژوهش‌ها و یکی از نواب مجلس گفت: من این معاملات را مزموم می‌دانم اگر جبهه پایداری یک فرد را اصلح می‌داند باید به آنها رای بدهد. حتی اگر شرایط آنها را نپذیرد یا اگر فرد اصلح نیست نباید به آن رای بدهند حتی اگر شرایط آنها را بپذیرد. من امیدوارم که این خبر دقیق نباشد وگرنه این اولین گام در انحراف است چون کسی که خود را ولایی می‌داند برای مهمترین مسائل مملکتی دست به معامله می‌زند.باهنر در مورد اینکه شما در مصاحبه‌ای با روزنامه مردم‌سالاری اشاره کردید که افراد رادیکال و حامی دولت رای نمی‌آورند اما با رای آوردن جبهه پایداری این مساله مورد تردید قرار گرفته است گفت: من در مصاحبه خود گفتم که این افراد به تعداد انگشت‌های دست هستند در حال حاضر نیز کسی به صورت رسمی با این جریان سر و سر ندارد و از دولت حمایت مطلق نمی‌کند ممکن است که شما بخواهید جبهه پایداری را حامیان مطلق دولت بدانید اما آنها ادعا می‌کنند که اینگونه نیستند هرچند یکی از سران جبهه پایداری روزی که آقای احمدی‌نژاد به مجلس آمده بود اظهار داشت که تمام پاسخ‌های ایشان قانع‌کننده بوده است. این رویکرد نشان می‌دهد که چقدر ایشان نسبت به دفاع از رئیس‌جهور تعصب دارند چون اظهر من الشمس بود که پاسخ‌ها قانع‌کننده نبود. اگر قرار باشد این مستندات را بخواهیم مورد استناد قرار بدهیم جبهه پایداری به مواضع رئیس‌جمهور نزدیک‌تر بوده و تعداد آنها نیز به مجلس راه یافته‌اند.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.