دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور: دو میلیون نفر عضو جمعیت هلال‌احمر می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

Multimedia_pics_1390_2_Social_324.jpg

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، گفت: در کل کشور دو میلیون نفر عضو جمعیت هلال‌احمرهستند که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آنان را جوانان تشکیل می‌دهند این در حالیست که باید برای این جوانان امکانات فرهنگی، ورزشی و تربیت‌بدنی ایجاد کنیم.

ظاهر رستمی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت در شهرستان آستانه‌اشرفیه در گفت‌وگو با خبرنگار«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، با بیان اینکه سازمان جوانان جایگاه بسیارخوبی در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: درخشش جمعیت هلال احمر کشور در بخش امداد، مدیون وجود نیروهای توانمند از نظر تخصصی، سرعت و دقت در عمل و وجود دو سازمان جوانان و داوطلبان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان جوانان با سازماندهی، برنامه‌ریزی و ارائه آموزش‌های لازم در سنین جوانی به اشخاص، بسیار موثر عمل می‌کند، گفت: وقتی که نیروها به مرحله تکمیلی رسیدند در اختیار امداد قرار می‌گیرند.

رستمی افزود: به جهت اینکه سازمان جوانان بتواند در چارچوب ارزش‌های دینی و اصول بشردوستانه آموزش‌های لازم را ارائه کند، در کل کشور برنامه‌های منسجمی از جمله ایجاد مراکز فرهنگی و اجتماعی و مراکز ورزشی داریم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کشور ما، جمعیت جوانی است، گفت: همه مسوولان باید برنامه‌ریزی‌های دقیق فرهنگی و ارزشی برای جوانان داشته باشند.

رسمتی تصریح نمود: در کل کشور دو میلیون نفر عضو جمعیت هلال‌احمر می باشند که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آنان را جوانان تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که باید برای این جوانان امکانات فرهنگی، ورزشی و تربیت‌بدنی ایجاد کنیم تا بتوانند در قالب امداد قرار بگیرند و در این جهت ایجاد کانون‌های دانشجویی، طلاب و دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های سازمان جوانان است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه اشخاص تا سن ۲۹ سالگی عضو سازمان جوانان می باشند، افزود: تا آن وقت نیروی سازمان جوانان محسوب می‌شوند که باید آموزش‌های لازم را دریافت و کارهای مختلف را پیگیری نمایند، وقتی که به سن ۲۹ و ۳۰ سال رسیدند وارد سازمان امداد می‌شوند تا در برنامه‌های عملیاتی مثل مداخله در رخدادهای طبیعی و تصادفات جاده‌ای وارد شوند.

وی درباره تعداد مکان‌های ورزشی جمعیت هلال‌احمر کشور، گفت: در حال حاضر ۳ اردوگاه در سطح کشور در حال فعالیت است و ۶ اردوگاه دیگر در دست ساخت داریم.

رستمی در پایان در مورد برنامه‌های جمعیت برای جذب جوانان خاطرنشان نمود: آموزش‌های جمعیت هلال‌احمر بسیار منضبط شده و اشخاص بعد از آموزش گواهی دریافت می‌کنند همچنین با سازماندهی‌های لازم در تلاشیم در آموزش‌ها به اهداف جمعیت دست یابیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.