دبیرکل حزب دموکرات سوریه: ایران کشور دوست و خیرخواه ملت سوریه است

۰۵م آذر ،

dpa-29.jpg

دبیرکل حزب دموکرات سوریه گفت: دخالت بیگانگان در امور سوریه به نفع منافع این کشور نیست.

احمد مصطفی الکوسا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ نقش ایران در حل مساله سوریه و برقراری امنیت در این کشور بیان کرد: ما به عنوان احزاب مخالف و گروه‌های ملی در سوریه معتقدیم که ایران کشور دوست و خیرخواه ملت سوریه است. از این رو معتقدیم که نشست تهران با کمک دوستان ایرانی ما سبب دستیابی به راه حلی مسالمت‌آمیز در جهت توقف خشونت‌ها در سوریه و بازگشت زندگی عادی به این کشور، خواهد شد.

وی ادامه داد: کنفرانس‌های بسیاری در خارج از سوریه برگزار شد مثل “دوستان سوریه” که این کنفرانس‌ها به نفع منافع سوریه و ملتش نبود؛ چرا که آن‌ها دوستان ملت سوریه نبودند بلکه از دشمنانش بودند اما ایران دوست سوریه، خواهان برقراری صلح و دموکراسی در آن و هم‌چنین به دنبال حفظ حاکمیت کشورها است. علاوه بر آن معتقدیم که ایران دولت بسیار مهمی در منطقه است که به حل مساله سوریه و خروج از بحران توجه بسیاری دارد. ملت سوریه نیز ملت بزرگواری است که به دست گروه کوچکی گرفتار شده که به سبب همراهی با گروه‌های خارجی در جهت فتنه‌انگیزی در این کشور گام برمی‌دارند.

دبیرکل حزب دموکرات سوریه ادامه داد: ما به عنوان ملت سوریه، احزاب سیاسی و گروه‌های معارض آن با هرگونه دخالت خارجی چه نظامی و چه سیاسی مخالفیم؛ چرا که این امر به منافع ملت سوریه کمکی نمی‌کند از این رو به همراه دوستان‌مان در جهان مانند ایران، روسیه و بعضی دولت‌های عرب به دنبال راه حل‌های سیاسی برای خروج از بحران هستیم.

الکوسا دربارهٔ تاکید نشست دوحه بر ارائه تسلیحات به ائتلاف مخالفان سوریه گفت: کشورهایی که بر تشکیل این ائتلاف در دوحه نظارت دارند، آمریکا، انگلیس و ترکیه می باشند که اعتقاد بر آن است که این اشخاص (معارضان) دستورالعمل‌های آمریکا و اسراییل را در منطقه اجرا می‌کنند و مخالف گفتمان ملی در سوریه می باشند و این یعنی آنها گفت‌وگو را نمی‌پذیرند و به کشتارها در داخل سوریه دامن می‌زنند.

او ادامه داد: دعوت بعضی کشورها برای مسلح کردن مخالفان سوریه در واقع دعوت به درگیری میان فرزندان یک امت، برادر با برادر و پدر با پسر است و ما با این گونه درخواست‌ها و تصمیمات کاملا مخالفیم.

دبیرکل حزب دموکرات سوریه دربارهٔ آینده سوریه گفت: ما از سوریه و حق حاکمیت آن دفاع می‌کنیم و هرگز نمی‌پذیریم که خواست مردم سوریه تحت تاثیر کشورهای خارجی قرار بگیرد. سوریه کشوری نوپا نیست بلکه دارای تمدن و تاریخ است و عمری هفت هزار ساله دارد که دشواری‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است. ملت سوریه هم اراده قوی در پشت سرگذاشتن دشواری‌ها دارد و نقش فعالی را در برقراری دموکراسی و آزادی ایفا کرده است. بر این باوریم که سوریه در آینده نقش مهمی در منطقه و جهان خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از کشورهای اثر گذار در مساله سوریه وجود دارد، بیان کرد: کشورهای اثرگذار و فعال در زمینه سوریه باید نقش صادقانه‌ای ایفا کنند و راه حل سریعی را در مدت زمانی مشخص ارائه کنند تا هر چه زودتر خشونت‌ها در این کشور پایان یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.