دبیرکل موتلفه: اصولگرایی منهای روحانیت من‌درآوردی است/اصلاح طلبان مرز خود را با فتنه مشخص کنند، شترسواری دولا دولا نمی شود

۲۴م اسفند ،

محمد نبی حبیبی در همایش جبهه پیروان خط و امام و رهبری تصریح کرد: اصلاح طلبان باید مرز خود را با فتنه مشخص کنند و  شترسواری دولا دولا نمی شود.»

وی با بیان اینکه نگاه ابزاری به روحانیت یعنی پشت پا زدن به همه مقیدات، افزود: ما یک نگاه کلی به روحانیت داریم  و آن اینکه روحانیت به عنوان پیشتاز در جمهوری اسلامی ایران است.

حبیبی با بیان اینکه اصولگرایی اصلی جریان بدون روحانیت منحرف است گفت: اصولگرایی منهای روحانیت یک اصولگرایی من درآوردی است.

حبیبی اشاره ای به مشخصات این جریان اصولگرا نکرده است.

دبیرکل موتلفه که «تعدد کاندیداها» را آسیب جیران اصولگرایی در دوره هایی از انتخابات می داند، افزوده است:در انتخابات های قبل به سبب تعدد نامزدهای اصولگرایی شاهد آن بودیم که در یک حوزه انتخاباتی با وجود رای مطلق اصولگرایان که از بقیه بیشتر بود به سبب تقسیم رای فزونی رای اصولگرایان در مقابل کمی رای رقبا باخته اند.

در جریان انتخابات مجلس نهم،چند پاره شدن اصولگرایان در انتخابات در نهایت سبب شد در بعضی از حوزه های انتخابیه چهره های مستقل یا اصلاح طلب به مجلس راه پیدا کنند.

نبی حبیبی بار دیگر همچنین از جریان حاشیه دولت انتقاد کرد و گفت: با جریان انحرافی مواجه هستیم که هم عـُده و هم عده را تدارک دیده اند.

او با اشاره به نقل قولی از فردی که او را «سردمدار جریان انحرافی» می خواند، اظهار داشت: «در انتخابات مجلس یکی از سرمداران  این جریان اعلام کرد در مجلس نهم سیاست ما آن است که دو سوم نمایندگان از آن ما باشد. همین که این موضع را اعلام کرد یعنی می خواهیم در مجلس نهم رقیب اصولگرایان باشیم.»

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه «از جدا کردن صف جریان انحرافی از مجموعه اصولگرایان استقبال می کنیم،» ادامه داد: در مقابل جریان انحرافی موضع صریح مخالفت داریم و تبعات خطرناک بودن این جریان را به اصولگرایان اعلام می کنیم.

دبیرکل موتلفه در سخنانش همچنین گریزی به رقبای سنتی این جریان زد و تاکید کرد که «: در ذهن بسیاری از اصلاح طلبان اولویت با انتخابات شوراهاست اما مشخص است که می خواهند با یک نامزد واحد وارد انتخابات شوند.»

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی هم امروز در این نشست از تلاش اصلاح طلبان و جریان حاشیه دولت برای موفقیت در انتخابات شورا ها سخن گفت.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه «اصلاح طلبان باید مرز خود را با فتنه مشخص کرده چرا که شترسواری دولا دولا نمی شود،» اضافه کرد: اگر مردم«صراحت در مرزبندی بین اصلاح طلبان و جریان فتنه» را احساس نکنند اصلاح طلبان نباید انتظار داشته باشند که مورد استقبال مردم واقع شوند.

 دیگر اظهارات دبیرکل موتلفه به شرح زیر است:

* اصولگرایان تا جایی که امکان داشته باشد با نامزد واحد در انتخابات شرکت می کنند. چرا که اگر متشتت باشند ضرر خواهند کرد.

* جبهه پیروان خط امام و رهبری به طرف یک ائتلاف بزرگ در حال حرکت است. همه اصولگرایان در این دایره جا دارند هیچ مرزی برای ورود به این دایره نیست جریان اصولگرایی با پیوستن به این دایره که رقیب رقبای دیگر است با قدرت به رقابت بپردازد.

* ائتلاف بزرگ اصولگرایان با محوریت روحانیت به خصوص جامعتین کارساز است . این محوریت اگر وسط میدان حضور داشته باشد برای رسیدن به ائتلاف بزرگ و کاهش کاندیدا و رسیدن به کاندیدای واحد موفق خواهیم شد.

* ما اگر چه روحانیت را برای انتخابات یک محور می دانیم اما فقط نگاه انتخاباتی به روحانیت نداریم.ما پای روحانیت ایستاده ایم ولو اینکه شکست بخوریم.

* حرکت به سوی ائتلاف بزرگ باید با محوریت روحانیت باشد. مانعی از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در این خصوص نیست . ما تعهد کردیم که محوریت روحانیت را معتبر بدانیم و برای تصمیم نهایی آنها اعتبار قائل شویم.

* شورای مرکزی جبهه پیروان خط و امام و رهبری محوریت روحانیت را قبول دارد و به آن تمکین می کند و لو اینکه کاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری را ترجیح نداده و کس دیگری را تایید کنند.

 

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.