دبیر ائتلاف اکثریت اصولگرایان: سهم‌خواهی در ائتلاف‌های اصولگرا مطرح نیست/ مذاکره‌ای با لاریجانی نداشته‌ایم

۳۱فروردین۱۳،

حجت‌الاسلام موسی‌پور دبیر ائتلاف پنجگانه اصولگرایان در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: فرصت چندانی تا برگزاری انتخابات نداریم. انتخابات ریاست جمهوری مهمترین رخداد سیاسی سال ۹۲ است. این انتخابات اتفاق‌ای است که مقدرات اجرایی کشور را برای یک دوره چهار ساله رقم می‌زند. البته با توجه به انتخابات‌های دوره‌های قبل و اعتماد مردم به رئیس‌جمهور، دور اول در دوره ۴ ساله بعد این انتخابات می‌تواند مقدرات اجرایی و حرکت کلی کشور را برای یک دوره ۸ ساله رقم بزند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: صحنه‌هایی که حضور مردم ، مشارکت و مانور قدرت مردمی را در نظام ما نشان می‌دهد همواره مورد هجمه دشمن بوده که انتخابات نیز از جمله آن است. دشمن همواره سعی کرده به نوعی در روند حضور مردم خلل ایجاد کند.
دبیر ائتلاف پنجگانه اصولگرایان تاکید کرد: مطمئنا آنها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده‌اند تا با دلسرد و ناامید کردن مردم و همچنین متشنج و امنیتی کردن فضای انتخابات از شکوه آن بکاهند.
اهم اظهارات وی را بخوانید؛
* تعدد و تکثر کاندیداهای طیف اصولگرایی عده‌ای را بر این داشت تا در جهت کاهش تعداد کاندیداهای اصولگرایان تلاش و جلساتی را برگزار کنند که امیدواریم به این مقصود برسیم.
* ائتلاف ما یک ائتلاف باز است؛ عده‌ای برای پیوستن به ائتلاف اکثریت ابراز تمایل کرده‌‌اند اما اگر این ابراز تمایل آنها رسمی شود ما آن را در جمع ائتلاف مطرح خواهیم کرد.
* نظر نهایی ائتلاف اکثریت احتمالا تا پیش از ثبت‌نام اعلام خواهد شد، این طور نبوده است که ما به عده‌ای بگوییم کاندیدای ریاست جمهوری شوید تا ما از بین شما یکی را انتخاب کنیم بلکه ما از نامزدهای انتخابات،خواستیم برای به حداقل رساندند گزینه‌های اصولگرا ائتلاف کنند.
* دربارهٔ مکانیزم انتخاب نامزد نهایی ائتلاف پنج‌گانه هم ما از چند مرکز خواسته‌ایم نظرسنجی کنند. این مراکز در سه مرحله نظرسنجی خواهند کرد و نظراتشان را به ما خواهند گفت. ما تلاش خواهیم کرد با استناد به این نظرسنجی‌ها تا پیش از آغاز ثبت‌نام نظر نهایی خود را بگوییم.
* دربارهٔ احتمال ائتلاف گزینه نهایی ائتلاف اکثریت با گزینه نهایی ائتلاف پیشرفت، هم قطعا اگر ضرورت ایجاب کند و ما احساس کنیم که نیاز است با خروجی ائتلاف سه‌گانه به وحدت برسیم این کار را خواهیم کرد.ما مذاکرات غیررسمی با یکدیگر داشته‌‌ایم اما این مذاکرات رسمی نبوده است.
*‌تاکنون هیچ مذاکره‌ای با آقای لاریجانی نداشته‌ایم و این بحث در ائتلاف مطرح نشده است.
* با توجه به اینکه دو نفر از اعضای ائتلاف اکثریت معاونان قوه قضاییه می باشند و دو نفر دیگر مسئولیتشان بالاتر از وزرا نباشد کمتر از آنها نیست، فکر نمی‌کنم این بحث سهم‌خواهی در ائتلاف ما صدق کند.

* نه تنها در ائتلاف اکثریت بلکه در ائتلاف سه‌گانه نیز بحث سهم‌خواهی مطرح نیست و آقایان بر اساس احساس وظیفه‌ای که داشتند کاندیدا شده‌اند.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.