دبیر جشنواره فجر نباید جلوی جوانان گارد بگیرد

۳۰م دیماه ،

تمامی آثار فیلم اولی ها باید حداقل در بخش جنبی جشنواره فجر اکران شود و دبیر و مسئولان آن نباید جلوی آنها گارد بگیرند.

رضا توکلی بازیگر، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص حذف فیلم “سگ های پوشالی” ازجشنواره فیلم فجر گفت: مسئولان جشنواره باید به گونه‌ای پدرانه معرفت، فیلم اولی‌ها را در جشنواره فجر نمایش دهند. 
وی افزود: شاید کارگردانی اثر ضعیفی را ارائه دهد ولی نمایش فیلم اولی ها در جشنواره زمینه را برای ساخت اثر قوی فراهم می‌کند. 
توکلی در خصوص نقاط ضعف جشنواره فجر امسال اظهار داشت: تمام فیلم اولی‌ها زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده و باید حداقل این آثار در بخش جنبی جشنواره نمایش داده شود که حذف بعضی از این آثار از نقاط ضعف جشنواره است. 
توکلی تصریح کرد: جشنواره فجر باید به جوانان بها دهد و آثار آنها را حتی در یک سالن سینما هم اکران کنند تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد. 
وی اظهار داشت: همه مسئولان و هنرمندان باید به یکدیگر کمک کنند ولی دبیر جشنواره جلوی هنرمندان این کشور گارد می گیرد و به عنوان اشخاص فعال در عرصه هنر توقع باز شدن باب گفتگو در این مورد را داریم. 
وی عنوان کرد: دبیر جشنواره اظهار می کند که باید حرف من باشد و همچنین داوران جشنواره چه کسانی می باشند که خط مشی این جشنواره را مشخص می کنند. 
وی بیان کرد: جشنواره فیلم فجر، جشنواره نوپایی است که از وجود انقلاب شکل گرفت و نباید در آن بحث جشنواره های خارجی را مطرح کنند فرهنگ ما خود دارای فرهنگی غنی و پرمحتوایی است. 
وی تصریح کرد: جوانان مانیاز به کمک بزرگان این عرصه دارند تا فیلم های جهانی بسازند و همین جشنواره ها بهترین فرصت برای آنهاست.
توکلی در پایان خاطر نشان کرد: هنرمندان مملو از عشق و عاطفه می باشند مسئولان جشنواره ها باید اجازه نمایش فیلم اولی ها را در جشنواره ای به مانند فجر بدهند تا این جوانان مورد تشویق قرار گیرند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.