دبیر ستاد زکات کشور: مردم در احیای فریضه زکات از مسئولان جلو زده اند

دبیر ستاد زکات کشور با بیان اینکه مردم در احیای فریضه زکات از مسئولان جلو زده‌اند، گفت: متاسفانه مسئولان در این بخش عقب مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حسین نبی لو روز گذشته (۲۶ مهرماه)، در جلسه کار گروه خزری با حضور معاونان مشارکت‌های مردمی استانهای گیلان، مازندران، گلستان و سمنان و رؤسای زکات کمیته امداد این استانها در سمنان، از تلاش خوب مردم در پرداخت زکات در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: مردم در سال گذشته ۹۸۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری از سقف تعیین شده ۱۵۰۰ میلیارد ریال فراتر رود .

وی با بیان اینکه در سال گذشته از محل وجوهات جمع آوری شده زکات، ۴۰۴۹ پروژه عمرانی و عام المنفعه اجرا شده است، گفت: ۲۰۰۰ پروژه به اتمام رسیده و تکمیل ۲۰۰۰ پروژه سال قبل و ۲۰۰۰ پروژه جدید در برنامه سال جاری این ستاد قرار دارد .

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل اقتصادی استان از فرهنگ بالای مردم این استان سخن گفت و افزود: مساعدت و دستگیری مردم به نیازمندان در مواقع بروز مشکلات، نشانه اعتقادات انسان‌دوستانه مردم فهیم این استان نسبت به همنوع خود می باشد .

نجفعلی انتظاری اضافه کرد: به رغم وجود برخی مشکلات اقتصادی در ۶ ماهه اول امسال، ۵۵ میلیارد و ۶۹۳میلیون ریال از سوی مردم به این نهاد کمک شده است .

نهایی شدن دستورالعمل پرداخت زکات مستحبی و اجرای طرح شجره طیبه از موارد جلسه این کارگروه بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.