دبیر فدراسیون: توسعه بدمینتون نیازمند سالن اختصاصی است

ابوالفضل مهاجر بختیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر نیمی از استان های ایران دارای سالن اختصاصی هستند و برخی از استان ها نیز درحال ساخت سالن و تعدادی نیز دارای زمین برای احداث می باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز این رشته ورزشی ازجمله ‘توپ و راکت’ وارداتی است ، اظهار داشت: اگر صنایع داخلی بتوانند تجهیزات این رشته ی ورزشی را به صورت استاندارد تولید و در اختیار فدراسیون قرار دهند مطمئنا دیگر ناچار به تهیه و تامین آن از کشورهای خارجی نخواهیم بود.

مهاجربختیاری به سطح بدمینتون ایران اشاره کرد و گفت: در سطح آسیا کشورهای قدری ازجمله ‘اندونزی، ژاین ، چین ، سنگاپور، هند و کره جنوبی’ در ورزش بدمینتون وجود دارند که رقابت با آنها سخت به نظر می رسد و همین خاطر نیز نیاز است سطح آمادگی و فنی بدمینتون ایران ارتقا بیشتری پیدا کند.

وی افزود: بدمینتون ایران برای دستیابی به جایگاه مناسب در تمام رده های سنی در سطح آسیا نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است و در این راستا نیز مسوولان ذیربط در فدراسیون بدمینتون تلاش مضاعفی می کنند.

مهاجر بختیاری تصریح کرد: مطمئنا با اندکی تلاش و کوشش بیشتر و همچنین استفاده مطلوب و مناسب از تجربیات و دانش مربی مالزیایی رسیدن به جایگاه مطلوب در سطح آسیا دور از دسترس نیست.

دبیر فدراسیون بدمینتون ایران به شمار ورزشکاران فعال در این رشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۰ تعداد ۲۵ هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در این رشته فعال بودند که بر اساس آمارهای موجود این میزان از ابتدای امسال تاکنون به بیش از سه هزار نفر می رسد.

مهاجر بختیاری با بیان اینکه رده سنی ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی ایران از هشت سال به بالا را شامل می شود افزود: شماری زیادی از ورزشکاران فعال در این رشته نیز در بخش ورزش های همگانی تمرین و فعالیت می کنند

که جزو آمار تحت پوشش فدراسیون بدمینتون نیست.

وی در پایان به ورزش بدمینتون زنجان اشاره کرد و یادآور شد: بدمینتون در زنجان از قدمت بالایی برخوردار است و مربیان این رشته ورزشی زنجان تاکنون ورزشکاران خوب و برتری را تربیت و تحویل جامعه ورزش کشور داده اند.

۵۹۷/۵۲۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۵۵۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.