دبیر فدراسیون شنا: واترپلوی جوانان می‌تواند به جمع ۱۲ تیم برتر جام جهانی برسد

۰۷م آذر ،

26-39.jpg

دبیر فدراسیون شنا در آستانه رقابت‌های جام جهانی واترپلوی جوانان گفت: با توجه به گروه‌بندی مرحله مقدماتی فکر می‌کنم تیم ایران شانس راه‌یابی به جمع ۱۲ تیم برتر مسابقه‌ها را دارد.

محسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این نسل بسیار خوبی از واترپلو است که در یکی، دو سال اخیر خود را نشان داده علاوه بر این ما حدود ۱۲ بازیکن دیگر هم داریم که یک سال از این تیم بزرگتر می باشند و مجموع این دو گروه نوید آینده‌ای درخشان را به واترپلوی ایران می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا در دوبی گفت: همان طور که می‌دانید تیم ازبکستان حریف ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی استرالیا، با همان ترکیب در مسابقه‌های دوبی شرکت کرده بود. این از شایستگی‌ بازیکنان تیم ما کم نمی‌کند. اگرچه حریفان ایران با شرکت در مسابقه‌های قاره‌ای به نوعی بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشتند اما امیدوارم تیم ایران نیز بتواند با اتکا روی توانایی‌های خود و حفظ آمادگی جزو ۱۲ تیم برتر این رقابت‌ها باشد.

رضوانی با اشاره به حریفان ایران در دور مقدماتی خاطرنشان کرد: در گروه نسبتا ساده‌تری از سایر گروه‌های مرحله مقدماتی قرار گرفته‌ایم. امیدوارم که تیم ایران در گروه خود حداقل سوم شود و بتواند در بین ۱۲ تیم برتر جای گیرد. البته چگونگی عملکرد تیم جوانان زیر ۱۸ سال واترپلو ملاک عملکرد فنی فدراسیون نیست. بلکه برنامه ما این است که ان‌شاءالله بعد از ثبات فدراسیون یک بررسی مدون برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ داشته باشیم. ما الان چند بازیکن داریم که می‌توانند آینده بسیار خوبی در واترپلو داشته باشند. امیدوارم در آینده کادر فنی تیم‌های ملی را تقویت کنیم تا به زودی شاهد ارتقای سطح واترپلوی ایران باشیم و به جایگاه شایسته‌ای که حق‌مان است برسیم. بسیار خوشحالم که می‌بینم استعدادهای بسیاری در واترپلو شکوفا شده‌اند. امروز شاهد درخشش بازیکنانی هستیم که از نظر فنی کیفیت بسیار بالایی از واترپلو را به نمایش می‌گذارند.

دبیر فدراسیون شنا دربارهٔ حریفان ایران در مرحله مقدماتی نیز گفت: ایران در گروه مقدماتی خود با تیم‌های ترینیداد و توباگو و ازبکستان قرار گرفته است. به اعتقاد من یکی از این سه تیم شانس دارد که همراه یونان و رومانی به مرحله بعد صعود کند. باز هم می‌گویم گروه ایران خوب است. اگر در این گروه مجارستان یا صربستان می‌افتاد کار بسیار سخت می‌شد.

وی تاکید کرد: مردم نباید از واترپلو مثل بسکتبال یا والیبال انتظار داشته باشند. اگر تیم ایران بتواند جزو ۱۲ تیم برتر جام جهانی باشد به یک موفقیت بسیار بزرگ دست یافته است. البته تاکید می‌کنم این هم به سبب آن است که در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم، همانطور که کسب مقام دهم دوره قبل به این معنی نیست که واترپلوی ایران در بین ۱۰ قدرت برتر جهان قرار گرفته است.

رضوانی در پایان برای تقدیر از تلاش بازیکنان تیم ملی واترپلوی ایران گفت: به همه بازیکنان که قبل از مسابقه‌های کاپ آسیای قزاقستان برای موفقیت تیم ملی جوانان ایران تلاش کردند ۱۰۰ دلار پاداش می‌دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.