دخالت غرب در سوریه برای نابودی یکی از مؤثرترین کشورهای حلقه مقاومت است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: دخالت غرب و برخی کشورهای مرتجع عرب در سوریه، به صورت روشن در کنفرانس‌ها و جلساتی که با مخالفین این کشور برگزار می‌کنند، مشخص شده چراکه این دخالتها برای نابودی یکی از مؤثرترین کشورهای حلقه مقاومت است.

امیر موسوی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به دخالت‌های غرب و کشورهای مرتجع عرب در سوریه گفت: دخالت عربستان و برخی کشورهای مرتجع به عنوان نمایندگان اتحادیه عرب و امریکا به عنوان قدرت فرامنطقه‌ای، به صورت روشن در کنفرانس‌ها و جلساتی که با مخالفین سوریه برگزار می‌کنند، مشخص شده است.

وی افزود: تحولات و دخالت‌های اخیر در سوریه برای نابودی یکی از مؤثرترین کشورهای حلقه مقاومت بوده و در خصوص فعالیت‌های رژیم آل سعود در تجهیز تروریست‌های این کشور، باید گفت از عربستان هیچ انتظاری نمی‌رود که برای اعتلای دموکراسی تلاشی کند.

موسوی با اشاره به کشورهای مداخله کننده در سوریه تصریح کرد: تحولات اخیر باعث شده تا کفه ترازو به نفع سوریه سنگینی کرده و اگر چه عربستان، قطر، آمریکا و اتحادیه اروپا در موضوع سوریه دخالت می‌کنند، روسیه و چین به عنوان دو قدرت منطقه‌ای و اقتصادی تاثیر گذار در شورای امنیت از سوریه حمایت خواهند کرد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که مردم سوریه و نهادهای موجود در ساختار سیاسی این کشور بر سر جای خود باقی باشند، هیچ مشکلی برای این کشور بوجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.