دختران، قربانی محافل زیر زمینی و مواد مخدر صنعتی/سال ۲۰۱۲؛ سال زیر و رو شدن انسان

یک جامعه شناس در گفت‌وگو با برنا

باهر گفت: آمار و ارقام دقیقی از اعتیاد جوانان به مواد مخدر صنعتی در دسترس نیست، چرا که این مسایل عمدتا به صورت زیر زمینی اتفاق می‌افتد.

پروفسور حسین باهر بنیانگذار مکتب رفتارشناسی و جامعه‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، درباره علت گرایش جوان‌ها به روان گردان ها و موارد مخدر صنعتی اظهار داشت: این مساله در حدی که مطرح می شود، مورد تایید کارشناسان نیست، چرا که  آمار و ارقام معینی از این قضیه در دست نبوده و علت آن این است که این مسایل عمدتا به صورت زیر زمینی اتفاق می افتد.

باهر در مورد انگیزه های گرایش به این نوع مواد مخدر افزود: افسردگی ناشی از بیکاری، رفاه زدگی ناشی از تمول و بی عاری، مساله چشم و هم چشمی و دوست و رفیق بازی و عیاشی و شکار دختران در محافل زیر زمینی از انگیزه های گرایش به مواد مخدر صنعتی و روان گردان ها است.

وی با اعلام این مطلب که دختران در محافل زیر زمینی قربانی شده و به این مواد معتاد می شوند، تصریح کرد: برخی از پسر ها برای اینکه دخترهای مورد نظر خود را در محافل زیر زمینی شکار کنند، آنها را ابتدا با مواد ساده تر و بعد پیشرفته تر مبتلا کرده و در نهایت زمینه سوءاستفاده از آنها و فروش مواد به آنها را در پیش می گیرند.

این جامعه شناس با اعلام این مطلب که در این زمینه هیجان کاذب بسیار بالا و سریع اتفاق می افتد، چهار دسته هزینه ضد سرمایه داری این مساله و ضررهای آن به جامعه را یادآور شد و گفت: ضررهای مادی و اشتغالی و بوجود آمدن آدم های معلول و معتاد و برباد رفتن سرمایه های خانواده ها ۴ دسته هزینه ضد سرمایه داری در جامعه هستند که در اثر گرایش به مواد مخدر ایجاد می شوند.

وی توضیح داد: خیلی از افراد که از این طریق اشتغال دارند، به دنبال کارهای مولد نمی‌روند. همچنین اشخاص مصرف کننده مواد به درد نیروی انسانی کارآمد نمی خورند و مانع تولید بهتر خانواده ها و جامعه شده و سرمایه خانواده را که باید صرف سرمایه‌گذاری شود، صرف مواد مخدر و درمان خود می کنند.

باهر در پایان با اعلام این مطلب که در حال حاضر در حال پژوهش و تحقیق در زمینه تحولات در سطح جوانان و زنان در ایران و جهان است، ادامه داد: گفته شده بود در سال ۲۰۱۲ جهان زیر و رو می شود، به نظرم در این سال، انسان در حال زیر و رو شدن است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.