دختران ایران در جام جهانی فوتسال، هفتم شدند

۲۰م آذر ،

تیم ملی فوتسال دختران ایران در سومین دوره «تورنمنت جام جهانی» به میزبانی پرتغال، به عنوان یکی از سه تیم آسیایی حاضر در جام، عنوان هفتم را نصیب خود کرد.

دختران ایران که کم تجربه ترین تیم حاضر در بازی ها بودند، برای کسب مقام هفتم با کاستاریکا بازی کردند و در یک بازی نزدیک و مهیج توانستند این تیم آمریکای شمالی را شکست دهند و بین ۱۰ تیم حاضر در رقابت ها به مقام هفتم برسند. ونزوئلا و مالزی دیگر تیم هایی می باشند که پایین تر از ایران قرار گرفتند.

ایران در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل کاستاریکا پیروز شد. برای ایران فاطمه اعتدادی (۲ گل)، نیلوفر اردلان و نسترن مقیمی هر کدام یک گل به ثمر رساندند. در دیگر دیدار برگزار شده هم ونزوئلا ۸ بر یک مالزی را شکست داد تا نهم شود.

فهیمه زارعی، نسیمه غلامی، سهیلا ملمولی، فرزانه توسلی، نسترن مقیمی، مهسا درویش، بهناز خیاط، فاطمه اعتدادی، فرشته کریمی، نیلوفر اردلان، لیلا اقبالی، الناز آرمات، سپیده زرین راد، پریا نوروزی، آرزو صدقیانی زاده بازیکنان تیم ملی ایران در این رقابت ها بودند. شهرزاد مظفر سرمربیگری این تیم را برعهده داشت و میترا چین سری نیز دستیار او بود.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مرحله مقدماتی و گروه اول، با ونزوئلا، ژاپن، برزیل و پرتغال همگروه بود. جدال ایران با ژاپن که قهرمان فوتبال زنان جهان است، بسیار نفسگیر بود و سرانجام به پیروزی ۲-۱ ژاپن انجامید که نه برای برتری تاکتیکی بلکه صرفاً به خاطر سنگینی تجارب بین المللی حریف بود.

ایران موفق شد ونزوئلا نماینده آمریکای جنوبی را ۲-۱ از پیش رو بردارد. در ادامه نیز مقابل تیم قدرتمند برزیل با نتیجه ۶-۱ شکست خورد. پرتغال میزبان بازی ها هم ۳-۱ ایران را از پیش رو برداشت. فیلم بازی ایران و پرتغال در شبکه های اجتماعی انتشار یافته.

قرمزپوشان ایران در این بازی نیز مانند سایر رقابت های خود با حجاب کامل و شلوار به میدان رفتند. در حالی که بازیکنان تیم رقیب مانند سایر حریفان با شورت ورزشی بازی کردند.

شکست های ایران با چنین نتایجی مقابل دو قدرت بزرگ فوتسال زنان جهان جالب توجه بود. زیرا برزیل ۱۶ گل به ونزوئلا زد و ژاپن را هم ۵-۰ از پیش رو برداشت. پرتغال نیز ۱۰ گل به ونزوئلا زد و پنج بار هم دروازه ژاپن را فرو ریخت.

شهرزاد مظفر قبل از اعزام تیمش به پرتغال، به خبرنگاران گفته بود:‌ «حضور در این مسابقات هم افتخار بزرگی است و هم تجربه‌ای خوب برای شرکت در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۴ کره‌جنوبی. هرچند نمی‌توانیم جزو سه تیم برتر شویم اما می‌توانیم بازی‌های خوبی انجام دهیم. دختران تیم از نظر روحی در شرایط خوبی می باشند و با کاهش استرس، توان مقابله با برترین تیم جهان را هم دارند. مقابل برزیل،‌ پرتغال و ژاپن دست و پابسته نخواهیم بود.»

او و شاگردانش با حضوری موفق در پرتغال، به وعده ای که داده بودند عمل کردند و در هیچ مسابقه ای تبدیل به حریف تمرینی برای رقبا نشدند.

جالب آنکه پرتغال و برزیل یعنی دو همگروه ایران، با غلبه بر اسپانیا و روسیه راهی فینال شدند. چه بسا اگر ایران در گروه دوم قرار می گرفت، رتبه به مراتب بهتری را نیز رقم می زد. کما اینکه غیر از برزیل و پرتغال، ایران هم بر تیم گروه مقابل یعنی کاستاریکا غلبه کرد و ونزوئلا نیز از همین گروه، توانست مالزی را به راحتی از پیش رو بردارد.

در این بازی ها همچنین مریم پورجعفریان به عنوان داور زن ایرانی حضور داشت و به قضاوت پرداخت. این رقابت ها از سال ۲۰۱۰ برگزار می گردد و در هر دو دوره قبلی، طلایی پوشان برزیل روی سکوی قهرمانی ایستاده اند. آن ها حالا برای سومین قهرمانی متوالی، فقط پرتغال میزبان را پیش رو دارند. این دو تیم در سال ۲۰۱۰ هم فینال را برگزار کردند که برتری ۵-۱ نصیب برزیل شد.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.