دختران دو برابر بیشتر از پسران افسرده می‌شوند

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

یک روان‌پزشک گفت: افسردگی در دختران از سنین بلوغ نمایان می‌شود و طبق برآوردها، افسردگی در دختران جوان و نوجوان تقریبا دو برابر بیشتر از پسران در این سن است.

یک روان‌پزشک گفت: افسردگی در دختران از سنین بلوغ نمایان می‌شود و طبق برآوردها، افسردگی در دختران جوان و نوجوان تقریبا دو برابر بیشتر از پسران در این سن است.

دکتر اشرف تشکری در گفت‌وگو  ، اظهار کرد: ‌از دلایل این افسردگی می‌توان به تغییرات فیزیولوژیک بدن در دوران بلوغ اشاره کرد. کاملا مشخص شده‌ که افسردگی در زنان بیشتر از مردان است که می‌توان این موضوع را با فیزیولوژی خاص زنان مرتبط دانست.

وی افزود: افسردگی همچنین می‌تواند مربوط به نقش‌های اجتماعی باشد که دخترها نسبت به پسرها دارند. محدودیت و ضعف‌هایی که دختران در برابر پسران حس می‌کنند نیز می‌تواند سبب آن باشد. البته این عارضه فراگیر است و در سراسر دنیا افسردگی در دختران دیده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پسرها معمولا از آزادی و گاه از حقوق بیشتری برخورد دارند و توان جسمانی آن‌ها نیز بیشتر است. کمتر بودن قوای جسمی دختران آن‌ها را در معرض آسیب قرار می‌دهد که به همین سبب احساس ناراحتی دارند.

وی تصریح کرد: افسردگی درجات مختلفی دارد و در حالت شدید حتی ممکن است به خودکشی نیز منجر شود یا به درمان اورژانسی نیاز داشته باشند.

این روان‌پزشک عنوان کرد: باید از بروز چنین افسردگی‌هایی پیشگیری کرد و از زمان تولد، دختران را با هویت خود آشنا کرد و آنها را متقاعد کرد که هویت خود را بپذیرند. دختران باید از ابتدا برای ورود به جامعه آماده شوند و در مدارس و در خانواده باید برای افزایش اعتماد به نفس و توانمند کردن دختران تلاش کرد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.