درآمدهای مالیاتی کشور طی ۸ ماه سال جاری۱۷ درصد رشد داشت

۰۸م آذر ،

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، ضمن اعلام خبر رشد ۱۷ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور در ۸ ماه سال جاری، اظهار داشت، درآمدهای مالیاتی بیش از ۱۹ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان تحقق یافته است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبرها اقتصادی و دارایی (شادا)، علی عسکری رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۸۶ درصد از درآمدهای مصوب مالیاتی ۸ ماهه تحقق یافته است و اگر این روند تداوم یابد تا پایان سال جاری ۹۰ درصد از درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی درسال جاری محقق خواهد شد.

وی درخصوص درآمدهای مالیاتی مستقیم گفت: مجموع درآمدهای مالیاتی مستقیم کشور نیز تاکنون به رقم ۱۴ هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان بالغ شده که حاکی از تحقق ۸۳ درصدی درآمدهای پیش بینی شده در این بخش است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در بخش درآمدهای مالیاتی غیرمستقیم نیز رشد مناسبی داشته ایم به نحوی که تاکنون ۴۳ درصد رشد در این بخش ثبت شده است.

عسکری همچنین با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی تا ۱۵ آذرماه سال جاری گفت: از آغاز مرحله ثبت نام در تیرماه سال جاری تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۱۹ هزار مؤدی حقیقی در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در بخش اشخاص حقوقی نیز از آغاز مرحله ثبت نام تاکنون بیش از ۲۴۴ هزار و ۹۶۰ نفر ثبت نام کرده اند که پرونده آن در مراحل راست آزمایی قرار دارد.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص طرح جامع مالیاتی گفت: فاز چهارم این طرح به پایان رسیده و در حال حاضر در فاز پنجم آن که مربوط به یکسان سازی ماژول ها است، قرار داریم.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در این مرحله ۱۲ ماژول در کنار یکدیگر و به صورت یکپارچه آزمون شده و در نهایت تا آغاز فصل آینده تکمیل می شود./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.