درآمد ماهانه تا ۷۰۰هزار تومان با تصویب مجلس از مالیات معاف می‌شود

۲۶ آبان ،

چکیده: معاون سازمان امور مالیاتی، از تصویب کلیات اصلاحیه قانون در مجلس خبر داد و گفت: درآمد معاف از مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم ۷۰۰ هزارتومان در ماه پیش‌بینی شده است.

حسین وکیلی در مورد آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم گفت: با توجه به اینکه اصلاح نظام مالیاتی یکی از بندهای هفت‌گانه تحول اقتصادی بود، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با قید یک سریعت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و برای بررسی به کمیسیون‌های مربوطه و کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی ارجاع شده است.

معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در مورد حداقل حقوق معاف از مالیات در لایحه قانون تازه گفت: معافیت درآمد از مالیات برای حقوق ماهانه تا ۷۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده است که وقتی قانون به تصویب رسید، از سال بعد این معافیت اجرا می‌شود.

وکیلی گفت: اگر لایحه اصلاح قانون مالیات امسال تصویب شود، این قانون تازه از سال آینده اجرا خواهد شد و این معافیت نیز در مورد درآمدهای مالیاتی اعمال خواهد شد.

وی در مورد افزایش درآمد مالیاتی با توجه به لزوم جایگزینی مالیات با درآمد نفتی تأکید کرد: افزایش درآمد مالیاتی برای سال آینده متناسب با افزایش درآمد مردم و افزایش تعداد نیروی کار و به موازات توسعه اقتصادی می‌تواند ایجاد شود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.