درآمد نفتی پاکستان به ۵۹۰ میلیارد روپیه می رسد

شنبه ۲۰ خرداد – ۰۵:۱۰:۰۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

سال مالی جاری؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- دولت پاکستان امیدوار است در سال جاری مالی این کشور، از صنعت نفت و گاز ۵۹۰ میلیارد روپیه درآمد به دست آورد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، دولت پاکستان در بودجه سال آینده مالی خود پیش بینی کرده است حدود ۵۹۰ میلیارد روپیه از درآمدهای خود را از بخش نفت و گاز به دست خواهد آورد.
طبق اعلام یک مسئول دولتی، در سال مالی ۲۰۱۲-۲۰۲۴ حدود ۷۰ میلیارد روپیه از محل مالیات فروش گاز طبیعی و حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیارد روپیه نیز از مالیات فروش فرآورده های نفتی به دست می آید.
دولت پاکستان برای فروش سوخت های یاد شده، ۱۶ درصد مالیات وضع کرده است که به این ترتیب، مالیات فروش هر لیتر گازوئیل، ۸ روپیه و مالیات فروش هر لیتر بنزین ۱۰ روپیه خواهد بود.
دولت پاکستان پیش بینی کرده بود در سال مالی ۲۰۱۱-۲۰۱۲ حدود ۱۲۰ میلیارد روپیه از مالیات فروش فرآورده های نفتی به دست آورد که تنها ۶۹ میلیارد روپیه آن محقق شد.
افزون بر درآمدهای یاد شده، دولت پاکستان پیش بینی می کند در سال مالی جدید حدود ۱۲۰ میلیارد روپیه درآمد غیر مالیاتی از بخش نفت و گاز به دست آورد که ۲۷ درصد از درآمدهای محقق شده در سال مالی گذشته است.
پاکستان بیشتر نیاز خود به فرآورده های نفتی را از طریق واردات تأمین می کند شرکت دولتی پاکستان استیت اویل (پی اس او) انحصار واردات سوخت در این کشور را در اختیار دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۹۱۷۱۰۰۶۰۶۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.