درآمد وصولی شهرداریها در سال گذشته به ۱۶۰هزار میلیارد ریال رسید

بهرام حاتمی روز چهارشنبه در یازدهمین همایش مدیران سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور در ارومیه افزود: این درآمد تنها ۵۴ درصد نیاز ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی شهرداریهای کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد: تمامی شهرداریهای کشور برای جلوگیری از این شکاف ۱۴۰ هزار میلیارد ریالی تلاش کردند اما باید در این خصوص فعالیتهای گسترده ای در حوزه جذب سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: تنها سه درصد درآمدهای شهرداریهای کشور از بخش عوارض شهری است که بدین جهت برنامه ریزی ها باید از این امر دور شده و به سمت سرمایه های جایگزین آن حرکت کنند.

دبیر کمیته معاونین اداری مالی کلانشهرهای کشور، هزینه های شهرداریهای کشور را در دو بخش هزینه های نگهداشت و توسعه تشریح کرد و افزود: هزینه های نگهداشت با اخذ عوارض از شهروندان رفع می شود ولی برای توسعه عمران و آبادانی شهری باید به سمت سرمایه گذاری در سطح کلان پیش رفت.

حاتمی فروش اوراق مشارکت، جذب منابع فاینانس خارجی و جذب سرمایه های سرمایه گذاران داخلی را از جمله راههای افزایش درآمد شهرداریها ذکر کرد و گفت: در گذشته برای هرکدام از این موارد مشکلات زیادی بود ولی در حال حاضر با مساعدت موثر دولت، توانسته ایم این مشکلات را رفع و افق های روشنی را در توسعه شهرهای استان بگشاییم.

وی تعویض پی در پی مدیران شهری را یکی دیگر از مشکلات پیش روی جذب سرمایه گذار در شهر عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه گذار نگران سرمایه خود در شهر است و با تعویض مدیران، این نگرانی بیش از پیش افزایش می یابد که باید با همکاری شوراها از این کار جلوگیری کرد.

وی با قدردانی از تلاش دست اندرکاران برای توسعه فرهنگ استفاده از سرمایه گذار در شهرهای کشور اظهار امیدواری کرد این روند در آینده تداوم یافته و شهرهای ایران در ردیف شهرهای برتر جهان در جذب سرمایه قرار گیرند.

۸۱۳۶/۵۸۱/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۵۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.