درآینده شاهد دلار ۲۰۰۰ تومانی خواهیم بود

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

کارشناس مسایل اقتصادی گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و تغییر دولت، انتظار آن میرود که در آینده نه چندان دور، شاهد دلار۲۰۰۰ تومانی باشیم.

کارشناس مسایل اقتصادی گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و تغییر دولت، انتظار آن میرود که در آینده نه چندان دور، شاهد دلار۲۰۰۰ تومانی باشیم.

حسین باهر اظهار داشت: عوامل داخلی و خارجی متعددی وجود دارد که میزان نرخ دلار با توجه به آنها تغییر خواهد کرد.

وی افزود: رئیس بانک مرکزی یکی ازتاثیر گذارترین مقاماتی است که در چند ماه اخیربیشترین بازی با دلارتوسط سیاست های وی انجام شد وشاید انتخاب یک رئیس تازه در دولت یازدهم تا حدی این افزایش قیمت ها و تغییرات را کاهش دهد.

کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه دومین عامل تاثیر گذار بر نرخ دلار میزان نقدینگی موجود در کشور است، اظهار کرد: حجم نقدینگی می تواند با اعمال سیاست های تازه رئیس کل تازه بانک مرکزی ونیزانتخاب کابینه ای شایسته توسط روحانی در دولت تازه قابل حل باشد.

حسین باهردر ادامه تصریح کرد:مهمترین عامل خارجی اثر گذار بر نرخ دلار مربوط به مصوبه کنگره ی آمریکا در خصوص تحریم های نفتی است که این موضوع جدی ترین اولتیماتوم آمریکاست که می تواند منجر به افزایش نرخ دلار شود.

وی افزود: تصویب نهایی این طرح در سنا نیز با سیاست های صحیح و مصالحات تازه بین المللی قابل حل و فسخ است.

این کارشناس مسایل اقتصادی عنوان کرد: اگر پرداختن به انضباط بودجه ای و اصلاح سیاست های پولی اولین گام اجرایی دولت باشد، پیش بینی ۲۰۰۰تومانی دلار امری معقول و قابل پیش بینی خواهد بود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.