دربی ۷۵ / پرونده

به گزارش خبرآنلاین؛ مسابقه‌ای که در برگزار شدن آن در تاریخ سوم شهریور شک و شبهه وجود داشت، به موقع برگزار می‌شود؛ تنها با یک ساعت و ۱۰ دقیقه تعجیل{ایـــنـــجـــا}. تاریخ دربی از مدت‌ها قبل مشخص بود. ناگهان تاریخ برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد هم اعلام شد و گرچه این دو رویداد تداخلی با یکدیگر نداشتند، اما به دلیل نزدیک بودن به یکدیگر، این شایعه شنیده شد که دربی عقب می‌افتد. اهالی فوتبال دنبال شنیدن تاییدیه یا تکذیبیه این موضوع بودند که علی سعیدلو، رییس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهدها در تهران، گفت: فکر نمی‌کنم اجلاس تهران تداخلی با دربی داشته باشد. خیال فوتبالی‌ها راحت شد. آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنند تا دربی شروع شود و نمایش جمعی از ستاره‌های فوتبال ایران را تماشا کنند؛ ستاره‌هایی که البته از نظر ستاره‌های سابق فوتبال ایران، شایسته داشتن لقب «ستاره» نیستند. حالا قرار است دربی ساعت ۱۸ روز جمعه، سوم شهریور برگزار شود.

برگزاری دربی در تاریخ مذکور قطعی شد تا رسانه‌های ورزشی به بررسی تاریخچه دربی بپردازند؛ به بررسی اتفاقاتی نظیر اولین‌ها و رکوردهای ثبت شده. یکی از این اتفاقات، دربی‌هایی است که انجام نشده‌اند{ایـــنـــجـــا}. اما قطعا یکی از مهم‌ترین اتفاقات ۷۴ دربی گذشته، بازی معروفی است که استقلال در آن با ۶ گل شکست خورده. علی جباری، ستاره اسبق استقلال، مدتی قبل که مهمان کافه خبر بود، از آن مسابقه معروف صحبت کرد{ایـــنـــجـــا}. سایر پیشکسوتان دو تیم هم حرف‌هایی برای گفتن داشتند؛ حرف‌هایی که خلاصه آن‌ها کری خواندن برای تیم رقیب و هوادارانش است. مجتبی محرمی، پیشکسوت پرسپولیس، یکی از افرادی است که کری می‌خواند. او معتقد است پرسپولیس صد درصد دربی را می‌برد{ایـــنـــجـــا}. محسن خلیلی و علی سامره، دو مهاجم سال‌های گذشته پرسپولیس و استقلال که خاطرات زیادی برای هواداران دو تیم ساخته‌اند هم در موسسه خبر برای یکدیگر کری خواندند تا بازار کری‌خوانی‌های دربی را داغ‌تر کنند{ایـــنـــجـــا}. در این میان، بازیکنان فعلی دو تیم هم برای یکدیگر کری‌خوانی می‌کردند. سیاوش اکبرپور، مهاجم استقلال که تا به حال نتوانسته با پیراهن این تیم به پرسپولیس گل بزند، علاوه بر این‌که تاکید کرد تشنه گل زدن به پرسپولیس است، این را هم گفت که قلعه‌نویی دربی را نمی‌بازد. تا به حال هم همین اتفاق رخ داده. تا به حال پیش نیامده استقلال با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی به پرسپولیس ببازد و این یک نکته مثبت از نظر استقلالی‌هاست.

با این وجود، برخی از پیشکسوتان پرسپولیس حسابی هوای تیم خود را دارند و از آن حمایت می‌کنند. فرشاد پیوس که در زمان بازیگری‌اش به «فرشاد آقای گل» معروف بود، ضمن حمایت از پرسپولیسی‌ها، می‌گوید این تیم دربی را می‌برد{ایـــنـــجـــا}. اما در این میان افرادی هم مثل حمید استیلی، مهدی پاشازاده و علی دایی پیدا شدند که بدون تعصب صحبت کردند و واقعیت‌ها را گفتند. از طرفی افرادی هم پیدا شدند که علیه تیم خود صحبت کنند. بهروز رهبری‌فرد که در زمان خودش یکی از جنجالی‌های پرسپولیس بود، از وضعیت فعلی این تیم راضی نیست و می‌گوید رویانیان باید چند روز قبل ژوزه مانوئل سرمربی این تیم را برکنار می‌کرد{ایـــنـــجـــا}. از طرفی پرویز مظلومی، مردی که به خاطر بردهایش در دربی به «پرویز سوبله چوبله» معروف است، با کارنامه‌ای درخشان در دربی‌ها، برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کند{ایـــنـــجـــا}. کری‌خوانی‌های استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها همچنان ادامه دارد و تا لحظه آغاز مسابقه هم ادامه خواهد داشت.

استقلالی‌ها برای این مسابقه یک نگرانی دارند که آن، غیبت خسرو حیدری بازیکن کلیدی تیمشان است{ایـــنـــجـــا}. از طرفی پرسپولیسی‌ها هم یک نگرانی دارند که نگرانی آن‌ها مربوط به داوری مسابقه است. کاربران خبرآنلاین در کامنت‌هایی که می‌نویسند، نشان داده‌اند بزرگ‌ترین دغدغه‌ای که برای این دربی دارند، قضاوت محسن ترکی است{ایـــنـــجـــا} چراکه آن‌ها معتقدند ترکی معمولا به سود استقلال اشتباه می‌کند!

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.