درب خانه سینما همچنان باز و بسته می شود/خانه ای روی آب!

خبرگزاری آریا- در پی حضور ماموران نیروی انتظامی مقابل خانه سینما به نظر می رسد با شکایت وزارت ارشاد بار دیگر خانه سینما پلمپ می شود.
به گزارش خبرنگار آریا، قرار بود صبح امروز نشست خبری مشاور حقوقی خانه سینما برگزار شود که البته این نشست لغو شد.
در پی بازگشایی مجدد خانه سینما،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر از این خانه به دلیل شکستن غیرقانونی پلمپ، شکایت کرده و ماموران نیروی انتظامی نیز در پی پلمپ مجدد این خانه بودند.
جابری انصاری دبیر ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری وزارت ارشاد در این خصوص گفته است:حدود یک ماه قبل پلمپ خانه سینما را باز کردند که این کار خود یک حرکت غیرقانونی است.
دیوان عدالت اداری طبق نامه‌ای که به وزارت ارشاد اعلام کرده است یک ایراد شکلی گرفته و مقرر کرده بود که مرکز رسیدگی به مراکز فرهنگی و هنری وزارت ارشاد دوباره موضوع را بررسی کنند. این مرکز نیز پس از بررسی مجدد اعلام کرده است که با توجه به مواد ۱۵ و۱۷ و ۲۰ قانون که قبلا اعلام شد فعالیتتان غیرقانونی است و باید در خانه سینما مجددا پلمپ شود.
باز کردن پلمپ خانه سینما از ابتدا غیرقانونی بود اما دوستان(افرادی) که در خانه سینما هستند می‌گویند ما باید قبل از پلمپ ۲۰ روز فرصت داشته باشیم. این در حالی است که آن‌ها یک ماه قبل به صورت غیرقانونی پلمپ را باز کردند. در هر صورت بر اساس رای هیات نظارت بر مراکز فرهنگی هنری وزارت ارشاد فعالیت خانه سینما فاقد وجاهت قانونی بوده و هر گونه فعالیت آن‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.