درتعقیب اتوبوس هایی که عصرها کار نمی کنند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

چند وقتی است که حرکت نامنظم اتوبوس ها در ساعات عصرگاهی شهروندان را به سطوح آورده و زبان به گلایه گشودند.به راستی اتوبو های تندرو عصرها به کجا می روند ک خدمات رسانی به مسافران کم می شود؟!

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، از زمان راه اندازی خطوط تندرو اتوبوس یا همان بی آر تی مدت زمان زیادی نمیگذره ، سامانه ای که خیلی زود جایگاه خود رو در بین شهروندان تهرانی باز کرد و شاید امروز از طریق ۸ خط بی آر تی میلیون ها مسافر بدون دغدغه مسیرهای خودشون رو طی می کنند و به محل کار یا محل تحصیل خودشون می روند.
 اما از زمان یکطرفه شدن بلندترین خیابان خاور میانه و اختصاص آن به سامانه خط ۷ بی آر تی تردد خودروهای سواری در آن کم شده و در عوض جای خودشان را به جولانگاهی برای اتوبوس ها تبدیل کرده ، اما آیا جولان اتوبوس ها در تمامی ساعات صورت می گیرد ؟! اگر برای شما هم پیش آمده باشد و در ساعات میان ۱۷ تا ۱۹ در خیابان ولیعصر تردد کرده باشید  هیچ اتوبوسی در این خیابان دیده نمیشود و حجمی عظیم از مسافر در ایستگاه ها منتظر اتوبوس هستند.
یکی از مسافران همیشگی این خط که لحظه برایش با ارزش است در خصوص انتظار کشیدن برای اتوبوس برای رسیدن به مقصد خود در ساعات عصرگاهی می گوید : در حالت عادی هر ۲ یا ۳ دقیقه یک اتوبوس در جایگاه حاضر می شود اما در ساعات بعداز ظهر هر ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت یک اتوبوس می آید آن هم پر است از مسافر که امکان سوار شدن وجود ندارد.
شهروند دیگری که لحظه برایش با ارزش است گفت : برای تردد سریعتر به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی از اتوبوس های تندرو استفاده می کنم  اما گاهی اوضاع آمدن اتوبوس ها آنقدر وخیم می شود که ترجیح میدهم در ساعات بعداز ظهر از خودرو شخصی به جای بی آر تی استفاده کنم .
شهروند دیگر که از خط ۷ بی آر تی (تجریش – راه آهن ) به عنوان بی نظم ترین خط تهران یاد می کند می گوید : سایر خطوط بی آر تی از نظم خاصی برخوردارند اما نمی دانم چرا این خط آنقدر که باید نظم ندارد و برخلاف حرکت منظم اتوبوس ها در صبح و ظهر ، در بعداز ظهرها اتوبوس نایاب می شود و مسافران باید فشار و حجم زیاد مسافران را در یک اتوبوس تجربه کنند .  صحبت های مردم در جای خود به جا و شنیدنی بود ، به چه بر سر اتوبوس هایی می آید که صبح ها خدمات رسانی خوبی دارند اما ساعت که از ۱۶ می گذرد خدمات رسانی خود را به حالت تعلیق در می آورند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.