درختان زیتونی که به آتش کشیده شد

جهان > خاورمیانه– صبح دیروز در حمله‌ای که مقامات امنیتی فلسطین و شاهدان عینی آن را کار شهرک‌نشینان صهیونیستی اعلام کرده‌اند، ده‌ها درخت زیتون در روستای فلسطینی در ۱۵کیلومتری جنوب کرانه باختری در شهر نابلس به آتش کشیده‌شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شاهدان عینی و ساکنان این روستا گفته‌اند، در چند نقطه از این روستا که درختان زیتون در آن جمع شده‌است، آتش‌سوزی عمدی ایجاد شد و این آتش به جان ده‌ها درخت افتاد. این در حالی است که درختان زیتون همین منطقه چند‌ماه قبل در حمله شهرک‌نشینان سر بریده شدند. گزارش‌های نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد که کرانه باختری ۹٫۵میلیون اصله درخت زیتون دارد که اصلی‌ترین منبع درآمد کشاورزان فلسطینی است.

این درختان از اهداف اصلی حملات شهرک‌نشینان صهیونیست است. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین‌ماه گذشته در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جهان بداند که صهیونیست‌ها عمدا درختان و محصولات کشاورزی ما را می‌‌خشکانند و این جنایت است.

در همین حال نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرده که بامداد دیروز به اهدافی در نوار غزه حمله کرده است. بهانه این حملات به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، پرتاب یک راکت از غزه به جنوب سرزمین‌های اشغالی بوده‌است. ارتش اسرائیل در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز حملاتی به نوار غزه کرده بود. در هفته گذشته حملات رژیم صهیونیستی به غزه شدت گرفته‌است.

بعد از ورود هواپیمای بدون سرنشین متعلق به حزب‌الله به آسمان رژیم صهیونیستی، مقامات نظامی این رژیم گفتند که این اقدام را تلافی می‌کنند. بعد از این سخنان، چند هواپیمای متعلق به رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین در آسمان جنوب لبنان پرواز کردند. همزمان حملات رژیم صهیونیستی به غزه نیز تشدید شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.