درختکاری احمدی‌نژاد با شعار «زنده باد بهار»/ مشایی: زیباترین تعبیر روایات شیعی از امام زمان «بهار انسانی» است

۱۳م اسفند ،

مراسم غرس نهال صلح و دوستی و افتتاح بوستان غیرمتعهدها صبح امروز در محل بوستان حافظیه با سخنرانی توامان مشایی و احمدی نژاد برگزار شد. مراسمی که شعار «زنده باد بهار» در آن تکرار شد.

رئیس دبیر خانه جنبش عدم تعهد ابتدا پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی که «بهار» ترجیع بند آن بود، گفت: در جمع شما عزیزان به صورت نمادین درخت دوستی، برابری و برادری بین ملت‌ها را در ایران مهد تمدن و زندگی با شکوه انسانی می‌کاریم و آن را پاس می‌داریم. امروز ما درخت می‌کاریم و به استقبال بهار می‌رویم، بهاری که مهمترین خصیصه آن ظهور دوباره آفرینش و بروز توانمندی‌های حیات و زیبایی‌هاست. باید بدانیم که اگر بهار طبیعت چرخشی است و ما شاهد پاییز هستیم به سبب درک بهتر بهار در نظام آفرینش طبیعی است. زمستان به خودی خود اصالتی ندارد و از آن جهت معنا پیدا می‌کند که بهار در پیش است،زمستان فصلی است که در غیاب بهار اتفاق می‌افتد تا قدر آن را بیشتر بدانیم.
رئیس دبیر خانه جنبش عدم تعهد با تاکید بر این مطلب که ما مامور آفرینش هستیم،خدایی هستیم و باید چون خدا خلق کنیم تصریح کرد: در بهار شاهد به فعلیت درآمدن توانمندی‌ها هستیم درجهان آنچه که اصلح است رویش است و ریزش تنها یک معلول است، رویش مجدد به ریزش پیش ازخود نیازمند است. آنچه که مهمتر از همه اینهاست بهار انسانی است، در بهار انسانی زمستان موضوعیتی ندارد و دائمی است، بهار فرصتی برای آفرینش است، بهار انسانی بهار همیشگی است، آنها که گوی سبقت را از سایر انسانها ربوده‌اند انبیا و اولیای الهی می باشند که ظرفیت بیشتری برای خلق کردن دارند.
مشایی ادامه داد: در مبانی اسلامی شیعی وقتی سخن از امام زمان است تعابیر مختلفی از ان یاد می‌شود و بهترین تعبیری که از آن انسان شریف یاد شده بهار انسانهاست، می‌گوییم سلام بر تو ای بهار انسانها، سلام بر تو ای خرمی دوران‌ها. رفع بدی‌ها، کینه‌ها و دشمنی‌ها یک راه بیشتر ندارد و آن هم ریشه کن کردن ظلم و فساد است.
وی با بیان اینکه باید برای تحقق این مسئله تخم نیکی و عدالت را بکاریم افزود: در صورت تحقق چنین مطلبی جایی برای بدی‌ها و زشتی باقی نمی‌ماند، کاشت درخت یک اقدام نمادین است که نشان می‌دهیم بهاری هستیم و به استقبال بهار می‌رویم و یک آینده شیرین و پرلذت را برای تمام بشریت آرزو می‌کنیم. کاشت این درخت نشان می‌دهد که ما با افتخار به استقبال بهار می‌رویم، زندگی و حیات را برای انسان‌های بهاری می طلبیم.
محمود احمدی نژاد هم با اشاره به اینکه بعد از صحبت های بسیار عمیق و پرمعنای برادر عزیز «مشائی »جایی برای صحبت‌های دیگر باقی نمی‌ماند، گفت: ما امروز در اینجا جمع شدیم تا به نشانه همبستگی، همراهی و همگرایی برای رسیدن به صلح پایدار در سایه توحید و عدالت درخت بکاریم و تعهد خود را برای پاسداری از عظمت انسان، پاکی و دوستی به نمایش بگذاریم.
آنچنان که فارس گزارش داده، وی افزود: چقدر زیباست که تمام هفت میلیارد انسان هر روز یک گام به سمت همگرایی و همدلی بردارند و هر روز یک اقدام زیبا برای وحدت و همگرایی انجام دهند.
رئیس جمهور با اینکه امروز ما درخت می‌کاریم تا صلح و عدالت را مطالبه کنیم تصریح کرد: امروز مطالبه صلح و عدالت مطالبه همه ملت‌ها است و به لطف خداوند به زودی بر روی زمین مستقر خواهد شد.
گفتنی است مشایی و احمدی نژاد سخنان خود را با شعار زنده باد بهار، زنده باد صلح و زنده باد عدالت به پایان رساندند.

/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.