درخشان: با این شیوه امیدی برای صعود نیست

 کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست تیم ملی ایران مقابل لبنان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ اظهار کرد: ما فقط بخش‌هایی از بازی را که تلویزیون پخش کرد دیدیم اما وقتی تیم ملی باخته است، معلوم است که چه عملکردی در زمین داشته است. اگر به این شکل بخواهیم بازی کنیم و با این شیوه بازی کردن امید به صعود به جام جهانی داشته باشیم، چیزی جز گول زدن خودمان نیست.

وی افزود: باید باور کنیم که فوتبال ما ضعیف شده است. ما نمی‌خواهیم فقط در جام جهانی حضور داشته باشیم و در آنجا مقابل تیم‌های قدرتمند دست و پا بزنیم چرا که این حضور برای ما هیچ فایده‌ای ندارد. الان برای ما یک آرزو شده که به جام جهانی برویم اما با این وضعیت این آرزو چه ارزشی دارد؟

درخشان با اشاره به اینکه چند سال است که در فوتبال‌مان در حال درجا زدن هستیم گفت: باید کمی عاقلانه و واقع‌بینانه فکر کنیم. وقتی دقت می‌کنیم، می‌بینیم که در فوتبال‌مان هیچ کار رو به جلویی انجام نداده‌ایم و فقط درجا زده‌ایم. تازه این در شرایطی است که میلیاردها تومان بابت مربیان خارجی داده‌ایم. این در حالی است که ما در بازی اول مقابل ازبکستان هم باید می‌باختیم. واقعا در آن بازی خوب و با اقتدار بازی نکردیم که بگوییم مستحق پیروزی بودیم.

وی ادامه داد: وقتی باید ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم بدهند تا ایران یک بازی را ببرد، رفتن به جام جهانی هیچ لطف و فایده‌ای ندارد. ما باید قبول کنیم که فوتبال باشگاهی‌مان ضعیف شده است و ضعف فوتبال باشگاهی یعنی ضعیف شدن فوتبال ملی. واقعا بزرگ‌ترین مربیان جهان را هم که به ایران بیاوریم با این سیستم به جایی نخواهیم رسید. آنقدر در چند روز گذشته از این صحبت کردیم که لبنان تا به حال مقابل ایران به پیروزی نرسیده که اصلا به پیشرفت و تغییر و تحول فوتبال این کشور توجهی نکردیم. حواسمان نیست که امارات تیم امیدش را به المپیک برده و واقعا در حال رشد است. همه کشورها به فوتبال پایه خود اهمیت خاصی می‌دهند و با برنامه‌ریزی و بهبود وضعیت سخت‌افزاری فوتبال‌شان درصدد رسیدن به قله‌های بالاتر هستند.

بازیکن سال‌های دور تیم ملی فوتبال درباره نقش بازیکنان در این شکست و همچنین تصمیم اخیر آن‌ها برای تحریم رسانه‌ها گفت: من فکر می‌کنم بازیکنان باید به خودشان بیایند و ببینند که چقدر در این بازی توان گذاشتند. اگر توانایی داشتند و بازی نکردند که اصلا قابل قبول نیست. من معتقدم بازیکنان ما توانایی بالایی دارند و باید علت این موضوع که آن‌ها ضعیف ظاهر شده‌اند را ریشه‌یابی کنیم. به نظر من این مسائل بیشتر فنی است و باید از کادر فنی تیم ملی بپرسیم که چه اتفاقی برای بازیکنان افتاده است.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.