درخشش رسانه ملی در جشنواره فیلم‌های ویدئویی

درخشش رسانه ملی در جشنواره فیلم‌های ویدئویی

جام جم آنلاین: نخستین جشنواره فیلم ویدئویی تهران با موفقیت تولیدات رسانه ملی و با کسب شش جایزه توسط شبکه چهار صداوسیما به کار خود پایان داد.

به گزارش جام‌جم، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ویدئویی تهران در حالی به اتمام رسید که شش جایزه اصلی آن به فیلم ویدئویی «نامه‌های خیس» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و از تولیدات شبکه چهار سیما اهدا شد.

در این مراسم که در هتل استقلال تهران برپا شد و با اجرای محمد سلوکی همراه بود چهره‌هایی همچون جواد شمقدری، علیرضا سجادپور، جمال شورجه، محمدرضا عباسیان، داوود رشیدی، مریلا زارعی، شهاب حسینی، داریوش ارجمند، مسعود کرامتی، هنگامه قاضیانی، یدالله صمدی، علیرضا زرین‌دست، محمدرضا گوهری، علی معلم، محمد بزرگ‌نیا، پرویز شیخ‌طادی، مینو فرشچی، امیرحسین شریفی، قاسم زارع، ابراهیم فروزش و… حضور داشتند.

برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم‌های ویدئویی در دوبخش مسابقه ایران (رویش یاس‌ها) و مسابقه بین‌الملل با اهدای یاس‌های زرین تقدیر شدند و در این مراسم فیلم ویدئویی «نامه‌های خیس» به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه و شبکه چهار سیما جایزه بهترین فیلم جشنواره را به‌دست‌آورد. این فیلم همچنین جایزه بهترین کارگردانی را برای مرجان اشرفی‌زاده به همراه داشت.

همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به معصومه قاسمی‌پور، بازیگر فیلم «نامه‌های خیس» رسید و دیپلم افتخار مکمل مرد نیز به محسن قاضی‌مرادی، بازیگر این فیلم تعلق گرفت.

اهدای یاس زرین بهترین تدوین جشنواره فیلم ویدئویی تهران به سینا گنجوی و بهترین صداگذاری به رامین ابوالصدق هم دیگر جوایز فیلم «نامه‌های خیس» بود.

بهترین فیلم ایرانی و خارجی جشنواره از نگاه تماشاگران هم به «نامه‌های خیس» رسید تا تعداد یاس‌های زرین این فیلم به عدد شش برسد.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران در بخش بین‌الملل به مرجان اشرفی‌زاده برای کارگردانی فیلم «نامه‌های خیس» از تولیدات شبکه چهار سیما تعلق یافت.

در بخش‌های دیگر این جشنواره، شهاب حسینی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «تنهایی» و فرشته سرابندی جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «وقت اضافه» به دست آوردند.

یاس زرین بهترین بازیگر مرد هم به داریوش ارجمند برای فیلم «حرف مردم» رسید.

یاس زرین بهترین فیلم اجتماعی به محمد داوودی (یک اسم) و یاس زرین بهترین کارگردانی به حمید نعمت‌الله (بیا از گذشته حرف بزنیم) تعلق گرفت.

محمدجواد کاسه‌ساز برای فیلم «قبل از غروب» جایزه بهترین‌فیلم دفاع مقدس را گرفت و یاس زرین بهترین کارگردانی این بخش هم به احسان عبدی‌پور (همسنگار) اهدا شد.

همچنین در بخش فیلم پلیسی ـ حادثه‌ای یاس زرین بهترین کارگردانی به مهدی کرم‌پور برای فیلم «اخراجی» و بهترین فیلم به حسین طاهری(عملیات مانگرو) تعلق‌گرفت.

جایزه بهترین فیلم بخش دینی هم به مجید اسماعیلی(ماه‌جبین) و جایزه بهترین کارگردانی به روح‌الله حجازی(ماه جبین) رسید.

استاندارد بالای فیلم‌های تلویزیونی

فیلم ویدئویی «نامه‌های خیس» تولید سال ۱۳۹۰ شبکه چهار سیما، داستان دختری به نام مرضیه را روایت می‌کند که سال‌هاست از مادر سالخورده و بیمارش پرستاری می‌کند. او با خیاطی و تزئین لباس عروس امورات خود را می‌گذراند، اما آشنایی با جوانی زندگی وی و مادرش را دچار تغییر می‌کند و…

شبکه چهار سیما با ۱۹ اثر در بخش‌های مختلف به نخستین جشنواره فیلم ویدئویی تهران راه یافته بود که فیلم‌های تلویزیونی با نام‌های «تنهایی»، «یک داستان کوتاه و چند داستان دیگر» و «تلواسه» این شبکه در بخش خاطره یاس‌ها نامزد شدند که حجت قاسم‌زاده اصل به عنوان بهترین کارگردان، شهاب حسینی به‌عنوان بهترین بازیگر مرد و فرشته سرابندی به عنوان بهترین بازیگر زن در این بخش جوایزی را کسب کردند. فیلم «انگشتر» شبکه چهار هم برنده بخش رویش یاس‌های جشنواره‌های فیلم ویدئویی تهران شد.

رحمان سیفی‌آزاد، مدیر گروه فیلم و نمایش شبکه چهار انتخاب درست افراد و انگیزه بالای دست‌اندرکاران تولید را مهم‌ترین عامل موفقیت «نامه‌های خیس» اعلام کرد. سیفی‌آزاد به جام‌جم‌ گفت: در این فیلم تلاش شد به رغم کمبود بودجه بالاترین‌ استانداردهای تلویزیونی برای ساخت این فیلم لحاظ شود. اگر به استانداردسازی فیلم‌های تلویزیونی دقت شود فیلم هم از اقبال مردمی بیشتری برخوردار خواهد بود و هم فیلمساز در یک فضای منطقی و واقعی فعالیت خواهد کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.