درخواست ارائه گزارشی از سوی لاریجانی به رهبری+ بهمنی: اینکه با یک مقاله ۱۵۰تومان نرخ ارز بالا می​رود، تقصیر بانک مرکزی است؟/حاشیه مجلس

به گزارش خبرآنلاین، پس از دعوت از وزرای کشاورزی و بهداشت در جلسات گذشته، امروز هم وزرای اقتصاد، صنایع و رئیس سکل بانک مرکزی مهمان مجلس بودند.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه پیش از ارائه گزارش این دولتمردان در تذکری آیین‌نامه‌ای از رییس مجلس خواست تا در مورد وضعیت تعطیلی کارخانجات با ارائه آمار و ارقامی گزارشی را در محضر مقام معظم رهبری ارائه کند.

وی همچنین به استناد اصل ۴۳ قانون اساسی اشاره و اظهار کرد: این اصل بر تامین نیازهای مردم در مورد تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی تاکید دارد این در حالی است که رییس‌جمهور در سفر اخیر خود به چین قراردادهایی را برای خرید اجناس انعقاد کردند که باید در این رابطه توضیحاتی به مجلس ارائه شود.

نیره اخوان نماینده اصفهان نیز برای بیان نظراتش در حضور مسئولان اقتصادی دولت نوبت گرفته بود که وقتش را به همسرش حسن کامران داد تا او از مشکلات «کلاه نمدی​ها» برای دریافت یک میلیون تومان وام سخن بگوید، در شرایطی که سرمایه​داران با اخذ وام​های کلان از بانک​ها، وامشان را در همان بانک سرمایه​گذاری می​کنند و سودش را می​گیرند. رئیس مجلس پیش از سخنان کامران به شوخی گفت: این خانم اخوان و آقای کامران با یکدیگر یک بده بستان​هایی دارند!

پس از آنکه نمایندگان مجلس سوالات و دغدغه​هایشان در عرصع اقتصاد کشور را مطرح کردند، تریبون به محمود بهمنی سپرده شد تا پاسخگو باشد. او سخنانش را با اشاره به وضعیت تحریم کشور آغاز کرد و طرح این سوال که آیا در چنین وضعیتی می​شد بهتر از این کار کرد؟ وی بر این اساس درخواست جلسه​ای غیر علنی برای ادای توضیحات بیشتر کرد و گفت: من خیلی مطالب برای گفتن دارم، انشالله در جلسه​ای غیرعلنی آن را بیان می​کنم. رئیس مجلس هم گفت که انشالله به زودی چنین جلسه​ای تشکیل می​شود.

بهمنی در واکنش به اظهارات تاج​گردون که گفت با مصاحبه​های رئیس کل بانک مرکزی نرخ ارز بالا می​رود، اظهار داشت: اینکه با یک مقاله نرخ ارز ۱۵۰ تومان بالا می​رود، تقصیر رئیس بانک مرکزی است؟

وی در واکنش به اظهارات کامران نماینده اصفهان که گفته بود بانک​ها علی​رغم مصوبه بانک مرکزی همچنان برای ارائه وام زیر ۱۰ میلیون تومان ضامن می خواهند نیز گفت: اینگونه نیست و اگر موردی را دیدید که کسی وام نگرفته، به من زنگ بزنید و اسم شعبه را بگویید!

اظهارات نمایندگان خطاب به مدیران اقتصادی دولت را اینجا و اینجا بخوانید.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.