درخواست اشتون برای جداسازی کالاهای تولیدی شهرک‌نشینان از سایر کالاهای اروپایی

۱۲م اسفند ،

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه خواست تا کالاهای تولیدی شهرک‌نشینان صهیونیست را با گذاشتن علامت ویژه مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان معاریو در خبری نوشت، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از مسئولان کشورهای عضو این اتحادیه خواست تا تصمیم وزرای خارجه اروپا را به اجرا درآورده و با گذاشتن علامتهای روی کالاهای تولیدی شهرک‌نشینان صهیونیست این کالاها را از سایر کالاها مشخص کنند.

بنا به نوشته این روزنامه، اشتون با ارسال نامه‌ای به وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۲ ماه فوریه قبل این درخواست خود را مطرح کرده است.

وی همچنین در نامه خود نوشت: همه قوانین اروپایی دربارهٔ علامت‌گذاری کالاهای تولیدی شهرک‌نشینان باید به طور کامل اجرا شود.

وی افزود: این حق مصرف‌کنندگان اروپایی است که وقتی کالایی تولید شده را خریداری می‌کنند، اطلاعات لازم را در خصوص آن داشته باشند. علامتهای گذاشته شده نباید گیج‌کننده باشد و یا روی آن تنها عبارت “ساخت اسرائیل” ذکر شده باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اجرای این قانون را مسئولیت بر دوش همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مسئولان اروپایی ذی ربط دانست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.