درخواست انتقال خون استان تهران: مشارکت هموطنان در امر اهدای خون گسترش یابد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره iبه موقعیت ویژه پایگاه انتقال خون تهران و وظیفه خطیری که برای تامین ۲۵ درصد خون مورد نیاز کشور بر عهده دارد، خواستار مشارکت گسترده‌تر مردم در این امر خداپسندانه شد و گفت: نیاز iبه خون در فصل سرما بیشتر است و معمولا با کاهش مراجعات iبه پایگاه‌ها مواجهیم.

دکتر محمد قاسم اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود خون مواجه نمی باشیم، عنوان نمود: البته نیاز هست که ذخایر مناسبی برای تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی در جامعه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم سال iبه سبب وضعیت آب و هوایی و کوتاه شدن طول روز، مراجعه هموطنان iبه پایگاه‌های انتقال خون کاهش می‌یابد.

اسلامی ضمن درخواست از مردم برای مشارکت هر چه بیشتر در این امر خداپسندانه و انسان دوستانه، اظهار نمود: خوب است که مردم برنامه‌ای برای این امر در نظر بگیرند و هر چند ماه یک بار برای اهدای خون مراجعه نمایند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: با توجه iبه نوع فعالیت پایگاه انتقال خون تهران و این‌ که این پایگاه نزدیک iبه ۲۵ درصد خون مورد نیاز کشور را تامین می‌کند و در شهر تهران نزدیک iبه ۱۷۰ مرکز درمانی و بیمارستان وظیفه درمان بیماران را بر عهده دارد، مسلما نیاز iبه خون و فرآورده‌های خونی وجود دارد و پایگاه تهران نیاز iبه پشتیبانی هم از نظر نیروی انسانی و هم منابع مالی دارد.

وی ابراز امیدورای نمود با توجه iبه حساسیتی که برای تامین خون وجود دارد و اهمیتی که برای مسئولان یافته است، ارتقای پایگاه مد نظر قرار گرفته و بعضی مشکلات پیش روی آن مرتفع شود.

اسلامی با اشاره iبه نوسانات قیمت ارز، گفت: ذخیره سازمان انتقال خون در خصوص لوازم مصرفی مناسب است، اما تغییر قیمت‌ها بر روی تامین لوازم مصرفی با توجه iبه محدود بودن و ثابت بودن بودجه سالیانه تاثیرگذار است بویژه این مشکل در نیمه دوم سال بارزتر است و لازم است بودجه ویژه‌ای برای انتقال خون در نظر گرفته شود تا در کمیت و کیفیت فرآورده‌های انتقال خون تغییری iبه وجود نیاید.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.