درخواست برگزاری تظاهراتی از سوی مسیحیان قبطی مصر

در اعتراض به توهین به فیلم توهین به پیامبر مطرح شد:

شماری از فعالان مسیحی قبطی خواستار برپایی تجمعی امروز چهارشنبه در قاهره علیه فیلم موهن ضد اسلامی شدند که روز گذشته خشونت هایی را در سفارت آمریکا در مصر و کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی به وجود آورد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحادیه جوانان ماسپرو در صفحه فیس بوک خود خواستار تجمعی برای امشب در برابر سفارت آمریکا در قاهره علیه فیلمی شد که در آن به اسلام و حضرت محمد(ص) توهین شده است.

سه شنبه ، هزاران تظاهرکننده علیه این فیلم در برابر نمایندگی دیپلماتیک آمریکا تظاهرات کردند و جمعی از آنان توانستند پرچم آمریکا را بردارند و به جای آن پرچم سیاه رنگی قرار دهند.

بنابراعلام وزارت کشور لیبی ، در بنغازی در شرق لیبی سفیر آمریکا و سه تن از کارکنان آمریکایی سه شنبه شب در حمله شدید افراد مسلح معترض به این فیلم به کنسولگری آمریکا کشته شدند.

بنابراعلام روزنامه وال استریت ژورنال، فیلمی که منشا این تجمعات اعتراض آمیز شد به امضای یک اسرائیلی – آمریکایی رسیده است که اسلام را « سرطان» توصیف کرده است.

اما در مصر ، برداشتی که رسانه ها و خطبای افراطی منتشر کرده اند این است که این فیلم را قبطی های ساکن در آمریکا ساخته اند.

این اتهام همچنین در تظاهرات روز سه شنبه تکرار شد.

اتحادیه جوانان ماسپرو به نوبه خود تاکید می کند قبطی ها که در تولید این فیلم شرکت کرده اند نماینده جامعه بزرگ قبطی ها نیستند. آنان نماینده مسیحیت و نماینده کلیسا نیستند.

این فیلم در عین حال همچنین ممکن است بازهم فشارها را برای روی مسیحیان مصر که حدود شش تا ده درصد از هشتاد و دو میلیون جمعیت مصر را تشکیل می دهند ، افزایش دهد.

قبطی ها پیش از این به طور مکرر از تبعیض و خشونت در قبال خود گلایه مند بوده اند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.