درخواست ثبت روز مرزبان

۱۴اردیبهشت،

فرمانده مر‌زبانی نا‌جا گفت: طی مکاتبه ای به ستاد کل نیروهای مسلح درخواست شد که روز مرزبان در تقویم کشورمان ثبت گردد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، سردار ذو‌الفقاری ظهر امروز در سالن غدیر در نشست خبری خود اظهار داشت: طی هما‌یشی یک روزه که با فرماندهان مرزبانی کل کشور صورت پذیرفت ، تمام نقاط ضعف مرزبانان و آمار عملکرد آنان مورد بررسی قرار داده شد و به فر‌ماندهانی که عملکرد مناسبی داشتند تقدیر و تشکرات لازم انجام شد.
سردار ذو‌الفقاری در ادامه این نشست با اشاره به عملکرد مرزبانان در سال ۹۱ در تشریح آن اذعان داشت: مرزبانان توانستند در سال ۹۱ حدود ۲۰۰ کیلومتر از خلا های کشور را تحت پوشش قرار داده و توانستند جلوگیری از ورود مواد مخدر را ۲۰ درصد کاهش داده و در این خصوص ۴۰ درصد سلاح، ۱۴ درصد دخانیات، ۱۳ درصد متجا‌وزین مرزی، ۳۳ درصد عابران غیر مجاز، ۵۰ درصد گروگان گیری را کاهش دهند.
این مقام ارشد مرز‌بانی ابراز داشت: همچنین در سال ۹۱ کشفیات مواد مخدر ۳۸ درصد افزایش داشته ۹۲ در صد کشفیات قاچاق سوخت افزایش پیدا کرده و۲۶درصد شهادت مامورین کاهش یافته .
سردار ذو‌الفقاری ، در خصوص هدف مر‌زبانی در سال جاری گفت: مرزبانان تلاش می کنند در سال جاری ۴٫۵ درصد کنترل های مرزی خود را افزایش دهند و سایر خلا ء های کشور را تحت کنترل خود در‌بیاورند و همچنین از برنامه های مرز‌بانی تاسیس واحدهای اطلاعاتی در جوار مرز و نصب جی پی اس بر روی شناو‌رها برای کنترل و امداد رسانی آنان است.

وی ادامه داد: همچنین در سال تازه طی مکاتبات صورت گرفته با ستاد نیروهای مسلح درخواست شده تا با تایید عضو مرزبان در تابستان امسال همچین روزی را برای هموطنان به ثبت برسانیم.

سردار ذو‌الفقاری در این رابطه گفت: از برنامه های دیگر مرزبانان در سال ۹۲ می توان به تغییر لباسهای در‌یابانی و یگا‌ن حفاظت شیلا‌ت اشاره کرد .

فرمانده مر‌زبانی نا‌جا در پایان نشست،  از کشف ۴تن و ۲۰۰ کیلوگرمی مواد مخدر و کشته شدن ۳ نفر از اشرار و مجر‌وحیت یک تن و کشف چند دستگاه موتورسیکلت و یک قبضه سلاح جنگی خبر داد و گفت: از اقدامات ویژه مرزبانان می توان به تشدید اقدامات کنترلی خود در راستای حفظ امنیت انتخابات ریاست جمهوری ، اشاره کرد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.