درخواست جامعه مدرسین از ظریف

فروردین ۱۴۰۳

اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه‌ای با حضور وزیر امور خارجه کشورمان به بررسی ابعاد مختلف بیانیه ژنو و مسائل کلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین قم، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه ای با حضور وزیر امور خارجه کشورمان به بررسی ابعاد مختلف بیانیه ژنو و مسائل کلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

در این جلسه که جمعه شب مورخ ۰۸/۰۹/ در سالن جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، بعضی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از توجه ویژه هیأت مذاکره کننده ایرانی به عزت و حکمت مورد تأکید مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران، از وزیر امور خارجه خواستند ضمن شفاف سازی همه مذاکرات و بیانیه ها به نقشه دشمنان و اهداف سوء آنان دقت ویژه ای داشته باشد.

اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با پیشنهاد به وزیر امورخارجه مبنی بر رعایت عزت مندی در مذاکرات هسته ای تاکید کردند: معتقدیم حمایت های مقام معظم رهبری سرمایه مهمی برای شماست و شما نیز لازم است دقیقا دیدگاه ها و منویات ایشان را که در بر گیرنده درخواست مردم انقلابی است لحاظ کنید.

در ادامه تعدادی از اعضای جامعه مدرسین بعضی از ابهامات و نکات موجود در متن بیانیه را مطرح کردند و از  ظریف درخواست کردند در این زمینه توضیحات لازم را ارائه دهد.

بر اساس این گزارش ظریف در ابتدای صحبتهای خود به چارچوب حاکم بر دستگاه دیپلماسی اشاره کرد و گفت: باور ما این است که مبنای قدرت در دنیا تغییر یافته است و دیگر قدرت نظامی و اقتصادی نمی تواند آخرین حرف باشد.

وی افزود: قدرت نرم در سالهای اخیر مطرح شده است که حتی ما چنین قدرتی را معتبر نمی دانیم بلکه باور و اعتقاد ما قدرت معنوی است و همین قدرت معنوی است که سایر قدرت ها را تحت تاثیر قرار داده است.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: قدرت معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بر گرفته از حمایت ها و مقاومت های مردمی است و در گفتمان جمهوری اسلامی ایران قدرت معنوی حرف اول را می زند.

ظریف افزود: استراتژی ما این است که نباید اجازه بدهیم ایران بعنوان یک تهدید برای منطقه مطرح شود.

وزیر امور خارجه به تشریح روند مذاکرات ژنو اشاره کرد و گفت: اولویت اول ما عزت جمهوری اسلامی ایران بود که بر همین اساس به وزیر امور خارجه آمریکا صراحتا گفتم ملت ایران به غرب هیچ اعتمادی ندارد و مشکل مردم ایران با شما عدم رعایت عزت مندی است و باید این مشکل را حل کنید.

وی در عین حال بر رعایت دقیق خطوط کلی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به ملت عزیز ایران اطمینان می دهم همه این خطوط ترسیم شده، مد نظر تیم مذاکره کننده بوده و خواهد بود. ما هر چه داریم از انقلاب است و آماده ایم همه داشته های خود را برای آن هزینه کنیم.

وی در ادامه به تشریح جزئیات فنی و سیاسی مذاکرات ژنو پرداخت و به سوالات اعضای جامعه مدرسین پاسخ گفت.

در خاتمه وزیر امور خارجه از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درخواست نمود کارگروه مشترکی میان حوزه و دانشگاه (متخصصین روابط بین الملل) تشکلیل گردد تا در راستای گفتمان معنایی در جامعه بین الملل بعنوان قدرت جمهوری اسلامی ایران به طرح و نظریه بپردازند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.