درخواست جدید خودروسازان روی میز سازمان حمایت مصرف کنندگان

به گزارش ایرنا، ‘محسن صالحی نیا’، روز دوشنبه در حاشیه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به خبرنگاران گفت: هرگونه مناسب سازی قیمت خودرو باید توسط سازمان حمایت بررسی شده و در ستاد تنظیم بازار تصویب شود.

وی توضیح داد: درصورت تصویب پیشنهاد خودروسازان برای تغییر قیمت ها، ۷۰ تا ۸۰ درصدآثار تعدیل قیمت به مواد اولیه و مسائل ناشی از شرایط کنونی بازار برمی گردد.

** تامین مالی علت اصلی کاهش تولید خودرو

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تولید خودرو در ماه های اخیر گفت: بخش اعظم این کاهش به نظام تامین مالی مربوط است، که این مسئله بیشتر از همیشه در وضعیت قطعه سازان مشاهده می شود، به طوری که هنوز به روال عادی پرداخت مبالغ و مطالبات قطعه سازان ازسوی خودروسازان بازنگشته ایم.

معاون صنایع و امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را نیز گفت که با توجه به تمهیدات و مصوبات شورای پول و اعتبار روش هایی برای تامین بخشی از منابع مالی توسط خودروسازان پیش بینی شده است.

صالحی وثیقه گذاشتن اموال یا فروش بخشی از اموال ، تامین بخشی از منابع از طریق بانک ها را از جمله راهکارهایی عنوان کرد که خودروسازان برای تامین مطالبات قطعه سازان پیش بینی کرده اند و ابراز امیدواری کرد در پایان ماه جاری روند پرداخت ها مناسب تر شود .

** اصلاح قیمت قطعه سازان در دستور کار خوروسازان

مقام مسئول در وزارت صنعت با بیان اینکه خودروسازان موضوع اصلاح قیمت برای قطعه سازان را نیز در دستور کار خود قرار داده اند، افزود: کارشناسی قیمت، تایید و تصویب نهایی آن نیز در حال انجام است .

وی با اشاره به گردهمایی شرکت خودروسازی سایپا با قطعه سازان در روز چهارشنبه این هفته گفت : این خودروساز برآن است تا دراین گردهمایی به تشریح روش های تامین منابع پیش بینی شده ،بپردازد.

** حل مشکل نقدینگی با بازگشت تولید به وضعیت عادی

صالحی با بیان این جمله که اصل موضوع این است که فرایند تولید به وضعیت عادی خود باز گردد ، تاکید کرد که اگر بتوانیم تولید را به ماه های قبل باز گردانیم، مشکل نقدینگی کاملا پوشش داده می شود.

وی با بیان اینکه افزایش تولید میسر نمی شود، مگر اینکه خودروسازان از طریق تامین نقدینگی منابع مورد نیاز قطعه سازان را تامین کنند، ابراز امیدواری کرد با افزایش ماهانه تولید ، در نیمه دوم سال جاری گزارش های تولید خودرو راضی کننده باشد .

اقتصام **۱۶۰۱**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۳۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.