درخواست دیده‌بان حقوق بشر از بایدن برای تحریم تسلیحاتی ناقضان حقوق بشر

دیده‌بان حقوق بشر از بایدن خواست تا فروش اسلحه به ناقضان حقوق بشر را متوقف کند.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از عربی ۲۱، دیده بان حقوق بشر از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست فروش اسلحه به کشورها و احزاب دخیل در نقض حقوق بشر از جمله مصر و دولت اسرائیل را متوقف کند.

الیسا اپستین، نماینده این سازمان در واشنگتن در مقاله‌ای که توسط روزنامه “واشنگتن پست” منتشر شد ، نوشت که دولت بایدن در ماه ژوئن اطلاعیه‌ای را به کنگره ارسال کرد که قصد دارد ۲.۵ میلیارد دلار اسلحه به فیلیپین بفروشد.

این ابلاغیه کمتر از دو ماه پس از آن صادر شد که دادستان خواستار تأیید دادگاه کیفری بین المللی برای آغاز تحقیقات رسمی در مورد جنایات علیه بشری در جنگ فیلیپین علیه مواد مخدر شد.

وی خاطرنشان کرد که این معاملات به رغم تعهدات بایدن و وزیر امور خارجه او است مبنی بر اینکه دولت جدید، مساله حقوق بشر را در قلب سیاست خارجی ایالات متحده قرار خواهد داد.

این مقام تأکید کرد، این اولین باری نیست که دولت بایدن در مدت کوتاه ریاست جمهوری خود پس از اعلام فروش اسلحه مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

در ماه فوریه نیز، ایالات متحده برنامه‌های فروش موشک به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار را در مصر تصویب کرد.

در ماه مه نیز گزارش شد که فروش ۷۳۵ میلیون دلار سلاح به اسرائیل در بحبوحه حمله اخیر این رژیم به غزه تایید شد که مقدار زیادی از این مهمات موشکی برای تخریب برج‌ها و ده‌ها دفتر کاری و منزل مسکونی به بهانه حضور حماس در آن استفاده شدند.

اپستین افزود: به وضوح می‌توان گفت که دولت بایدن قصد دارد به سه دولت ناقض حقوق بشر یعنی فیلیپین ، مصر و اسرائیل اسلحه بفروشد و این علیرغم تعهد وی در زمینه تبدیل حقوق بشر به موضوعی اصلی در سیاست خارجی خود است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.