درخواست رژیم اسرائیل از انگلیس و فرانسه دربارهٔ ایران

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

ادامه تلاش‌های اول‌وزیر رژیم اسرائیل برای تداوم فشار‌ها بر جمهوری اسلامی ایران، تأکید چین بر حسن نیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، اظهارات رئیس کل بانک مرکزی دربارهٔ سیاست‌های اقتصادی این نهاد در دوره تازه و بازتاب محاکمه گروهی از جاسوسان رژیم اسرائیل در ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان دربارهٔ ایران است.

 در ادامه تلاش‌های اول‌وزیر رژیم اسرائیل برای جلوگیری از ‌توافق‌ هسته‌ای میان ایران و غرب، خبرگزاری «رویترز» از درخواست وی از انگلیس و فرانسه برای اجتناب از کاهش تحریم‌های ایران خبر داده است.

به نوشته این خبرگزاری، بنیامین نتانیاهو در تماس تلفنی با دیوید کامرون، اول‌وزیر انگلیس و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، مدعی شده تحریم‌های ایران به هدف خود نزدیک شده‌اند و نباید آن‌ها را کاهش داد.

وی اظهار داشت‌: «تا هنگامی که ایران برنامه نظامی هسته‌ای خود را از میان نبرده، تحریم‌ها نباید کاهش یابد، بلکه بر‌عکس، باید افزایش پیدا کند. تنها فشار ایران را به این مرحله رسانده و تنها ادامه فشار و تقویت آن، می‌تواند آن‌ها را به از میان بردن برنامه هسته‌ای خود وادارد».

در مطلبی دیگر در زمینه مذاکرات هسته‌ای، خبرگزاری «ترند» از تأکید چین بر حسن نیت ایران در این مذاکرات خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، «یانگ جیچی»، عضو مجلس مشورتی دولتی چین از حسن نیت و رویکرد سازنده ایران تقدیر کرده و خواستار ادامه همکاری‌ها به منظور حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران شده است.

وی همچنین ضمن تأکید بر ضرورت حل و فصل این موضوع از راه صلح‌آمیز، مخالفت کشورش با تحریم‌های وضع شده علیه ایران را نشان داده است. به نوشته ترند، این اظهارات در جریان دیدار این مقام چینی با مرتضی سرمدی، معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان شده است.

در میان دیگر موضوعات، اظهارات تازه رئیس بانک مرکزی ایران، مورد توجه بعضی مطبوعات قرار گرفته است. پایگاه اینترنتی شبکه خبری «بلومبرگ» می‌نویسد، ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران گفته در حال بازنگری در سیاست‌های اعمال شده در دوره محمود احمدی‌نژاد است که سبب افزایش شدید عرضه پول و شکل گیری تورم شدید شده است. سیف همچنین گفته دولت تازه ایران موافقت کرده که بخش‌های مالی و پولی را از هم جدا کرده و به این ترتیب، استقلال بیشتری به بانک مرکزی بدهد. وی همچنین ضمن انتقاد از سیاست‌های اعتباری دولت قبل گفته در دوره پیشین، تخصیص اعتبار به بسیاری از بخش‌ها، بر مبنای ارزیابی‌های کار‌شناسی صورت نگرفته است.

در پایان موضوع محاکمه چند تن در ایران به اتهام جاسوسی برای رژیم اسرائیل، از جمله دیگر موضوعاتی است که بعضی مطبوعات و رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند. روزنامه «نشنال» امارات در این زمینه می‌نویسد، گروهی از جاسوسان اسرائیلی در جنوب شرق ایران ‌محاکمه شده‌اند.

این روزنامه به نقل از منابع خبری داخلی ایران اشاره می‌کند که گروه مذکور، به دست سه تن هدایت می‌شده که آنان نزدیک شصت فرد دیگر را به منظور دسیسه علیه نظام جمهوری اسلامی اجیر کرده بودند. این اشخاص متهم به اقدام علیه امنیت ملی، جمع‌آوری اطلاعات و انتقال آن به خارج از کشور و همکاری با سازمان‌های ضدمذهبی در سرزمین‌های اشغالی می باشند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.