درخواست ستاد حقوق بشر از ناوی پیلی درباره سوریه

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی با ارسال نامه ای به خانم ناوی پیلی خواستار رسیدگی شورای حقوق بشر سازمان ملل به نقش کشورهای غربی در گسترش خشونت ها و جنایت علیه بشریت در سوریه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر متن این نامه خطاب به کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد به شرح ذیل است.
 

سرکار خانم ناوی پیلی
کمیسر محترم حقوق بشر سازمان ملل متحد
با سلام
گسترش اقدامات تروریستی در سوریه توسط افرادی که خود را ارتش آزاد سوریه و دموکراسی خواه معرفی می کنند وضعیت بسیار ناگوار و خونباری را برای ملت مسلمان این کشور پدید آورده است.
ستادحقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تأسف شدید از این وضعیت، بار دیگر اعلام می¬کند که مسئولیت افزایش روزانه اقدامات تروریستی و ضد انسانی در سوریه را متوّجه  کشورهای غربی و منطقه ای می داند که با تجهیز مالی و تسلیحاتی این گروه های تروریستی نقش پررنگی در افزایش خشونت ها دارند.
عالیجناب
هر روز که از بحران سوریه می گذرد، واضح تر می شود که اقدامات مشمئز کننده ای مانند سربریدن، سوزانیدن و قتل عام شهروندان بیگناه، صرفاً برای جلب توّجه افکار عمومی و برانگیختن حس ترّحم جهانیان و واداشتن مجامع جهانی برای صدور فرمان لشگرکشی به سوریه توسط کسانی صورت می گیرد که مستقیماً تحت حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا و برخی کشورهای منطقه ای فعالیت می کنند.
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران  ضمن تقدیر از مساعی جنابعالی برای بررسی اوضاع اسف بار سوریه و رسیدگی به جنایات ضد بشری گروه¬های تروریستی مخالف دولت بشار اسد، تقاضا دارد، موضوع کشتار شهروندان توسط این گروه¬ها را با جدّیت و اهتمام بیشتری در دستور کار نهادهای حقوق بشری سازمان ملل قرار داده و کشورهایی را که مدعی حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم هستند، نسبت به پاسخگو بودن درباره رویدادهای ناگوار این کشور ملزم نمائید.
عالیجناب
بسیار محرز است که برخی از کشورهای غربی به همراه متحدان منطقه ای خود به هرقیمتی قصد تغییر نظام سوریه را دارند و در این راه به عواقب و پیامدهای خونبار و ضد بشری این اقدام براندازانه که هم اکنون جلوه های دردناکی از خود را نشان می دهد، توجهی ندارند.
از سرکارعالی تقاضا می شود گزارشی درخصوص نقش این کشورها در تجهیز و تسلیح تروریست های سوریه که مستقیماً در افزایش موارد نقض حقوق بشر در این کشور که منجر به شکل گرفتن جنایت علیه بشریت شده است تدوین نموده و جهانیان را از نتایج آن با خبر سازید.
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی همواره براین نکته تأکید داشته است که مردم سوریه مستحق داشتن حقّ زندگی آرام و سعادتمند هستند که در سایه امنیت و حکومتی مقتدر به دست می آید و این مهم صرفاً زمانی محقق می شود که همه گروه ها، احزاب، مذاهب و فرقه ها در تشکیل حکومت سهیم بوده و در اداره کشور مشارکت داشته باشند.

دکتر محمد جواد لاریجانی
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.