درخواست شرکت رجاء برای مناظره با معاون مسافری راه آهن:تشکر از معاون برای اذعان سو‌مدیریت

 خبرانلاین نیز در پی پیگیری این مشکل و پاسخ به سوال خوانندگان خود، اقدام به مصاحبه با معاون مسافری راه آهن کرد. دلایل این افزایش قیمت در خبری تحت عنوان “پاسخ به خوانندگان خبرآنلاین: چرا بلیط برخی مسیرهای قطار گران شده است؟” منتشر شد. یارمحمدی در انتهای این خبر در پاسخ به این سوال که قیمت بلیط های رجاء با توجه به زیان ده بودن این شرکت افزایش خواهد یافت یا خیر؟ به سوء مدیریت در رجاء اشاره کرد و تاکید داشت:  در قدیم وقتی کسی درامدش به هزینه هاش نمی رسید می گفتند طرف برجش بیشتر از خرجش است. این دقیقا مصداق کاملی برای شرایط رجاء است. این شرکت هزینه هایش بیشتر از درامدش است و مشکل آن با افزایش قیمت حل نخواهد شد.
برهمین اساس روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با ارسال جوابیه ای خواستار مناظره با معاون مسافری راه آهن شده تا ثابت کند که مشکل این شرکت هزینه های اضافه نیست.
متن کامل این جوابیه به شرح ذیل است:
احتراماً بازگشت به مطلب مندرج در بخش مشکلات مردم سایت خبر‌آنلاین با عنوان «پاسخ به خوانندگان خبر‌آنلاین: چرا بلیت برخی مسیر‌های قطار گران شده است» در مورخ ۲۳/۰۷/۹۱، توضیحات ذیل جهت تنویر اذهان عمومی ارائه می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید نسب به درج پاسخ این شرکت اقدام مقتضی به عمل آید.
ضمن تشکر و قدردانی از معاون مسافری راه‌آهن برای اذعان سو‌مدیریت در حمل‌ونقل ریلی مسافری، باید اعلام کرد که بنا بر رویداد‌های بخش مسافری راه‌آهن طی یک سال گذشته، همگان شاهد بودند که علی‌رغم ثابت نگه داشتن بهای بلیت قطار‌های رجاء از سال ۱۳۸۳ تا بهمن ماه سال گذشته در مقابل افزایش سالانه بهای بلیت قطار‌های شرکت‌های خصوصی دیگر، این شرکت باز هم در سال جاری علی‌رغم افزایش بلیت قطار‌های سایر شرکت‌های خصوصی مشمول افزایش قیمت‌ها نشده تا شکاف قیمت قطار‌ها بین شرکت رجاء و سایرین همچنان باقی بماند.
نه تنها شرکت رجاء بلکه تمام متخصصان حوزه حمل‌ونقل ریلی بر سوء مدیریت در این حوزه اذعان دارند و قضاوت در این خصوص برعهده رسانه‌های بیدار، کارشناسان و متخصصان حوزه و اذهان عمومی می‌باشد.
از آنجا که برنامه‌ریزی و تنظیم حرکت قطار‌ها، قیمت‌گذاری، اعلام زمان‌های فروش و برخی موارد دیگر جزو فعالیت‌های بخش مسافری راه‌آهن ج.ا.ا است، کافی است به آمار‌های واقعی در تعداد قطار‌های در سیر و تعداد مسافر جابه‌جا شده طی ۶ ماه نخست سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته انداخت تا اثر سوء مدیریت در این بخش را شاهد باشیم. امیدواریم با کنار گذاشتن نگاه‌های مغرضانه و تبعیض‌آمیز در شرکت‌های مسافری خصوصی فعال در راه‌آهن شاهد رشد و تعالی دوباره این بخش از صنعت ریلی که حدود یکسال و اندی پیش با رکود و کاهش مواجه شد، باشیم.
در اینجا لازم است از رسانه‌های کشور برای نگاه تیزبینانه در خصوص تبعیض‌های موجود در بخش حمل‌ونقل مسافری ریلی از سوی راه‌آهن تشکر و قدردانی کرد
در پایان علی‌رغم صبوری‌های این شرکت در کج‌اندیشی‌های برخی افراد به اصطلاح مدعی و در صورت ادامه این روند، این شرکت آمادگی دارد با افراد مربوطه در حضور و با قضاوت رسانه‌های گروهی مناظره کند.

 ۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.