درخواست علاوی برای برگزاری جلسات پارلمان عراق/العبادی: جریان صدر و ائتلاف شیعیان همکاری کنند

رئیس ائتلاف الوطنیه و نخست‌وزیر اسبق عراق خواستار ازسرگیری روند برگزاری جلسات پارلمان کشورش برای انتخاب رئیس جمهور و نخست‌وزیر شد. در همین حال، رئیس ائتلاف “النصر” نیز از جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان خواست که برای انجام اصلاحات در عراق با یکدیگر همکاری کنند.

درخواست علاوی برای برگزاری جلسات پارلمان عراق/العبادی: جریان صدر و ائتلاف شیعیان همکاری کنند

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از الفرات نیوز، ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه و نخست‌وزیر اسبق عراق در سخنانی در واکنش به تحولات و بن بست سیاسی این کشور اظهار کرد: ما از سال ۲۰۱۰ همیشه خواستار گفت‌وگوی ملی بوده‌ایم؛ چراکه آن را راه‌حل بحران‌ها و غلبه بر هرج‌ومرج و می‌دانیم.

وی افزود: ما همچنین خواستار تشکیل شورای عالی سیاست‌های راهبردی بوده‌ایم و اکنون نیز خواستار تشکیل “شورای حکما” هستیم، اما متأسفانه به درخواست ما پاسخ نداده‌اند.

علاوی ادامه داد: وی افزود: بنابراین، تنها راه موجود احترام به زمان بندی قانون اساسی با برگزاری جلسات پارلمان در هر نقطه از عراق با حضور رئیس شورای عالی قضایی و رئیس دادگاه فدرال برای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت است، دولتی که زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام را فراهم کند.

وی همچنین گفت: در غیر این صورت وضعیت بدتر خواهد شد و عواقب ناگواری را به همراه خواهد داشت و ما تنها می‌توانیم نسبت به پیامدها و خطرات مرحله فعلی کشور هشدار دهیم.

از سوی دیگر، حیدر العبادی، رئیس ائتلاف “النصر”، با انتشار بیانیه‌ای از حامیان جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق خواست که با همکاری یکدیگر برای اصلاح اوضاع و خدمت به شهروندان و مبارزه با فساد و مفسدان حتی اگر از نزدیکانشان باشند تلاش کنند.

وی گفت: ما خواستار دولت عدالت و خدمت هستیم، معیشت و مصلحت و امنیت شهروندان را محدود نکنید.

العبادی همچنین از معترضان خواست که از اموال و اماکن دولتی و خصوصی فاصله بگیرند.

از حدود ۱۰ ماه گذشته یعنی پس از اعلام نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق، بحران سیاسی در این کشور ادامه دارد و روند تشکیل دولت متوقف شده و شاهد بن بست سیاسی است.

 انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.