درخواست مجدد گروه‌های امدادرسان برای بازنگری در درج انصارالله در لیست “تروریسم”

نهادهای بشردوستانه امدادرسان بار دیگر از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند در اقدام این کشور درباره درج نام انصارالله در لیست “تروریسم” بازنگری کند.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ۲۲ نهاد امدادرسان از جمله آکسفام و شورای پناهندگان نروژ در بیانیه‌ای اعلام کردند، “تروریستی” خواندن انصارالله یمن از سوی آمریکا در زمانی صورت گرفته که قحطی و گرسنگی یک تهدید واقعی برای کشوری است که شش سال جنگ آن را ویران کرده و باید فورا پایان یابد. هرگونه کارشکنی در روند امدادرسانی و واردات تجاری غذا، سوخت، دارو و کالاهای اساسی زندگی میلیون‌ها نفر را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این نهادها از جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا خواستند نام انصارالله را از لیست “تروریسم” خارج کند.

دولت سابق آمریکا سه شنبه گذشته نام انصارالله را در لیست “تروریسم” قرار داد.

آنتونی بلینکن که جو بایدن او را برای پست وزارت خارجه انتخاب کرد، سه‌شنبه متعهد شد در تصمیم درج نام انصارالله یمن در لیست “تروریسم” بازنگری کند.

پیش‌بینی می‌شود درج نام انصارالله در لیست “تروریسم” بسیاری از تعاملات با انصارالله از جمله تبادلات مالی کادرهای پزشکی و واردات موادغذایی و سوخت را با مشکل مواجه کند.

درحالی که عربستان و دولت مستعفی یمن از اقدام آمریکا استقبال کردند، نمایندگان ارشد آمریکایی خواهان بازنگری سریع در این تصمیم شدند. مسئولان ارشد سازمان ملل نیز نسبت به قحطی و گرسنگی در صورت اجرای این تصمیم هشدار داده اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.