درخواست مجلس از دولت برای مهار ریزگردها/ سلامت ایرانیان در خطر است

به گزارش مهر متن بیانیه مذکور به این شرح است:

چند سالی است پدیده نامیمون و خانمانسوز به نام ریزگردها، جغرافیای ایران را در نوردیده است و موجب خسارات فراوان انسانی ، اقتصادی و زیست محیطی شده است.

در حال حاضر ۲۳ استان کشور درگیر پدیده گرد و غبار بوده و سلامت جمعیت کثیری از مردم ایران به طور جدی در معرض خطر واقع شده است.

در سالهای گذشته مسئله ریزگردها شرایطی ناسالم برای اکثر استانهای کشور بوجود آورده و در خیلی از موارد غلظت آلایندگی ها و آلودگی هوا به بیش از حد مجاز رسیده و نگرانی زیادی را در جامعه بوجود آورده و دولت را مجبور به تعطیلی رسمی کرده است.

آسیب ها و زیانهای بالایی که هجوم ریزگردها به لحاظ انسانی، اقتصاد، زیست محیطی در مناطق مختلف کشورمان طی سالهای گذشته وارد کرده بر کسی پوشیده نیست و علیرغم اینکه مهار و مقابله با ریزگردها مطالبات به حق مردم بویژه استانهای غربی، جنوبی و مرکزی تبدیل شده است ولی متاسفانه مورد بی توجهی برخی دولتمردان واقع شده و اراده جدی برای مهار این پدیده در کشور ایجاد نشده است.

ما نمایندگان مجلس بر اساس سوگندی که یاد کرده ایم وظیفه خود می دانیم از حقوق ملت و مطالبات آنها دفاع و از مسئولان ذیربط می خواهیم به جای توصیه  و توجیه های همیشگی اقدامات اساسی و ریشه ای بعمل آورند و مردمان ۲۳ استان کشور را از نگرانی و دغدغه سلامتشان نجات دهند.

۱۵۰ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای از دولت خواستند به جای توصیه و توجیهات همیشگی نسبت به مهار ریزگردها که موجب دغدغه مردم ۲۳ استان کشور شده است اقدام کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.