درخواست مجوز استخدام ۱۰۰ هزار نفری وزارت بهداشت از سازمان برنامه

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت با بیان این‌که مشکل کمبود نیروی انسانی در وزارت بهداشت وجود دارد، اظهار کرد: در این راستا درخواست مجوز ۱۰۰ هزارنفری را به سازمان اداری و استخدامی داده‌ایم و امیدوارم موافقت‌های لازم را داشته باشند که با جذب نیروهای متخصص بتوانیم سلامتی مردم را تأمین کنیم.

درخواست مجوز استخدام ۱۰۰ هزار نفری وزارت بهداشت از سازمان برنامه

به گزارش ممتاز نیوز، بهروز رحیمی در سفر به استان همدان با حضور در دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اظهار کرد: مسئولین دولت آقای رئیسی خصوصاً در حوزه بهداشت و درمان در تلاش هستند که عزت، عظمت و سلامتی مردم و ایران را حفظ کنند.

وی با اشاره به عملکرد جهادی کارکنان حوزه بهداشت و درمان در انجام واکسیناسیون سراسری و خدمتگزاری شبانه‌روزی عنوان کرد: کارکنان نظام سلامت در دو سال اخیر و در دوران همه‌گیری ویروس کرونا ایثارگرانه خدمت کرده و راحتی و آسایش خود را برای حفظ جان هم‌وطنان خود فدا کردند و همه مردم و مسئولین شاهد این ازخود گذشتگی بودند و جا دارد تقدیر ویژه‌ای از آنان به عمل آید.

رحیمی با اشاره به اهمیت سیاست‌های کلی وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ گفت: طبق دستور مقام عالی وزارت، سیاست کلی ما تقویت اصول پایه بهداشتی در کل کشور خواهد بود که برنامه‌هایی در این راستا تدوین و در دستور کار قرارگرفته است و شروع آن با ساماندهی، تکمیل و تجهیز پروژه‌های بهداشتی در سراسر کشور با اولویت مناطق کم برخوردار در راستای محرومیت‌زدایی خواهد بود. اجرای این برنامه‌ها منتج به رشد شاخص‌های بهداشتی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اظهار کرد: ساماندهی نظام بهداشتی و نظام شبکه در کشور باعث تغییرات بزرگی در حوزه بهداشت و درمان خواهد شد. خصوصاً در بحث کاهش هزینه درمانی برای مردم و دولت در میان‌مدت و بلندمدت که ثمرات شگرفی را به دنبال خواه داشت و ما با جدیت این مهم را دنبال می‌کنیم.

بهره‌برداری از دانشکده پرستاری اسدآباد در آینده نزدیک

وی با تأکید بر این‌که پروژه آموزشی دانشکده پرستاری اسدآباد یکی از نیازهای مهم و اصلی این شهرستان به شمار می‌رود، گفت: به‌موازات ساماندهی پروژه‌های بهداشتی در شهرستان اسدآباد، پروژه در حال ساخت دانشکده پرستاری را با جدیت دنبال خواهیم کرد و این نوید را می‌دهیم که در آینده بسیار نزدیک آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: این دانشکده با امکانات آموزشی بسیار خوبی که برای آن در نظر گرفته شده است، پاسخگوی آموزش دانشجویان پرستاری در اسدآباد و میزبان بسیار خوبی برای متقاضیان رشته پرستاری از سراسر کشور خواهد بود.

رعایت اخلاق و حفظ کرامت انسانی

معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که همه ما در قبال مردم، مسئول هستیم اظهار داشت: همه کارمندان دولت جایگاه، مقام و عزت خود را از مردم دریافت می‌کنند و اگر مردم ناراضی باشند، همه این داشته‌ها برای ما در حوزه دولتی بی‌ارزش و بی‌اثر خواهد شد.

رحیمی افزود: به همه همکاران در واحدهای مختلف بهداشتی، درمانی و اداری توصیه می‌کنم که حفظ کرامت انسانی و اخلاق‌مداری را نسبت به مردم بیش‌از پیش رعایت کنند و با اجرای قانون تکریم ارباب‌رجوع باعث شوند تا همان‌گونه که در چشم مردم عزتمندانه در حال خدمت هستیم، به همین شکل باقی بمانیم.

وی گفت: با همه سختی‌ها، کمبودها و مشکلاتی که گاهی وجود دارد، باید با تمام توان برای حفظ آرامش، امید و خدمت‌رسانی هرچه‌بهتر به مردم از هیچ اقدامی فروگذار نکنیم و در حد توان اجازه ندهیم مردم در هیچ زمینه‌ای کمبودی احساس کنند.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت بابیان این‌که در سطح ملی، نگاه به حوزه سلامت متفاوت‌تر از حوزه‌های دیگراست گفت: با توجه به این‌که در حوزه خاص و مهمی در حال خدمت به مردم هستیم، این انتظار را داریم که حمایت‌ها از وزارت بهداشت نیز متفاوت‌تر و مضاعف‌تر باشد تا بتوانیم به‌درستی و با دستی باز، انتظارات جامعه را به نحو مطلوب به جا آوریم.

رحیمی بابیان این‌که مشکل کمبود نیروی انسانی در وزارت بهداشت وجود دارد، اظهار کرد: در این راستا درخواست مجوز ۱۰۰ هزارنفری را به سازمان اداری و استخدامی داده‌ایم و امیدوارم موافقت‌های لازم را داشته باشند که با جذب نیروهای متخصص بتوانیم سلامتی مردم را تأمین کنیم.

پیگیری تبدیل وضعیت کارکنان  

وی بیان کرد: از دغدغه‌های همکاران در سراسر کشور در خصوص تبدیل وضعیت و استخدام اطلاع داریم و موضوع اخذ مجوز استخدام ۱۰۰ هزارنفر از سازمان برنامه‌ و بودجه برای وزارت بهداشت با موضوع تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی، طرحی، ۸۹ روزه، قراردادی کاملاً متفاوت و به‌موازات هم در حال پیگیری است.

رحیمی گفت: در تلاش هستیم به‌اندازه کمبود نیروی انسانی که در وزارت بهداشت داریم نیروهای کارآزموده و متخصص در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان را با برگزاری آزمون جذب کنیم و از سوی دیگر نیروهایی که در قالب قراردادهای مختلف نیز هستند، با اخذ مجوز جداگانه و تأمین منابع موردنیاز از سوی سازمان برنامه‌وبودجه، تبدیل وضعیت کنیم که برای تحقق این موضوعات نیازمند حمایت همه‌جانبه از سوی مجلس شورای اسلامی، سازمان اداری و استخدامی و همچنین سازمان برنامه‌وبودجه خواهیم بود.

وی با بیان این‌که ایجاد آرامش در اساتید هیئت‌علمی موجب ایجاد آرامش در بدنه دانشجویی و به‌تبع جامعه خواهد شد، گفت: نخبگان و اساتید هیات‌ علمی ما در کشور بار بزرگی از نظر تربیتی و آموزشی در جامعه بر عهده‌دارند و اگر رعایت حق‌ و حقوق آنان در چهارچوب قوانین و مقررات انجام نشود، این آرامشی که سال‌هاست در بین دانشجویان ما ایجاد شده بر هم خواهد خورد و خسارات بعضاً جبران‌ناپذیری را باید متقبل شویم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.