درخواست مدافعان حقوق بشر از رژیم صهیونیستی برای آزادی اسیران فلسطینی

یک سازمان مدافع حقوق بشر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید اسیران فلسطینی را که در اعتصاب غذا به سر می‌برند فوری آزاد و یا در بیمارستان مجهز بستری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی در مورد وضعیت سلامت سامر البرق اسیر فلسطینی که از اواسط آوریل تاکنون دست به اعتصاب غذا زده است، از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا در صورت مشخص نبودن اتهامات علیه او، وی را فوری آزاد و یا حداقل در یک بیمارستان شهری و مجهز بستری کنند.

سابر البرق ۳۷ ساله ، در ژوییه ۲۰۱۰ دستگیر شد و تا به امروز بدون اتهام و یا محاکمه در زندان‌های اسراییل حبس است. وی که به دلیل تقریبا ۱۳۹ روز غذا نخوردن در وضعیت سلامت بدی به سر می‌برد هم‌اکنون در درمانگاه زندان بستری است.

آن هریسون، معاون سرپرست خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل در این‌باره گفت: البرق نیازمند فوری مداوای پزشکی تخصصی است، چیزی که تنها در یک بیمارستان شهری قابل دستیابی است، از این رو اسراییل باید یا او را آزاد کند که خود به یک بیمارستان مجهز مراجعه کند و یا این‌که اقدام به بستری او در مرکزی مناسب نماید.

وی تاکید کرد: دسترسی نداشتن اسیران فلسطینی به مداوای پزشکی مناسب همانند البرق که در خطر مرگ قرار دارد نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر در برخورد با زندانیان است.

براساس گزارش وب ‌سایت عفو بین‌الملل ، البرق در سال ۲۰۰۳ در پاکستان در حالی که مشغول به تحصیل در رشته علوم اسلامی بود توسط مقامات این کشور دستگیر و به آمریکایی‌ها تحویل داده شد. وی به مدت سه ماه در مکانی نامعلوم خارج از پاکستان زندانی بود.

براساس اظهارات سامر البرق ، وی اواخر ۲۰۰۳ به مقامات اردن تحویل داده شد و برای چهار سال بدون این‌که از دلیل بازداشتش مطلع شود در این کشور زندانی بود.

وی مدعی است که بارها از زندانی به زندان دیگر منتقل شده و در طول این سال‌ها مورد انواع شکنجه‌های جسمانی و روانی قرار گرفته است و گروه‌های حقوق بشر و خانواده‌ او اجازه دیدار با او را نداشته‌اند.

او در نهایت اوایل ۲۰۰۸ به قید ضمانت از زندان آزاد شد و بعدها در سال ۲۰۱۰ دوباره توسط نیروهای اردنی بازداشت و به مقامات رژیم صهیونیستی تحویل داده شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.