درخواست مرتضوی از مردم دربارهٔ پرونده کهریزک

۱۱اردیبهشت،

دادستان سابق تهران با درخواست علنی شدن جلسات محاکمه، گفت: قضاوت مردم دربارهٔ این پرونده کمتر از رای دادگاه نیست.

دادستان سابق تهران با درخواست علنی شدن جلسات محاکمه، گفت: قضاوت مردم دربارهٔ این پرونده کمتر از رای دادگاه نیست.

 سعید مرتضوی پس از پنجمین جلسه محاکمه قضات تعلیق شده کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران حرفهای مرا به طور کامل منتشر نمی کنند بعضی از حرفهای من نیز تحریف شده و تقوای مطبوعاتی رعایت نمی شود.

وی افزود: در خصوص حرفهایی که من دربارهٔ مسئولیت پذیری آقای روح الامینی اشاره کردم خبر به درستی منتشر نشد و این سبب شد وی بگوید که مرغ پخته نیز به این حرفها می خندد. واقعیت طوری است که سنگ نیز به این حرفها می خندد. من دربارهٔ مسئولیت پذیری صحبت کردم و به پدران پیشنهاد کرده که مسئولیت فرزندان را بگیرند.

خبرنگاری از مرتضوی پرسید برگ صحبتهای شما دربارهٔ مسئولیت پذیری آقای روح امین وجود دارد، وی در پاسخ گفت: من منکر این فایل نیستم.

خبرنگاری دربارهٔ روند دادگاه پرسید، وی در پاسخ گفت: از روند دادگاه راضی نیستم زیرا به صورت غیرعلنی برگزار می گردد. اتهامات ما را علنی همه جا چه داخل و چه خارج کشور در بوق کردند و این در حالی است که کوچکترین تقصیری در این ماجرا ندارم.

وی ادامه داد: حتی یک برگ هم بر علیه من وجود ندارد. اطلاعات سری و محرمانه ای در پرونده کهریزک وجود ندارد و از دادگاه می خواهم جلسه بعد را علنی برگزار کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هنوز برای پرونده رای صادر نشده و باید بعد از صدور رای استدلالهای دادگاه را مورد بررسی قرار داد و دربارهٔ رضایت از دادگاه صحبت کرد. دانستن حق مردم است و از دادگاه می خواهیم که جلسه بعد به صورت علنی برگزار شود تا مردم توضیحات ما و شاکیان را گوش کنند تا غیر از قضاوت دادگاه، مردم نیز قضاوت کنند. 

اهمیت قضاوت مردم چیزی کمتر از رای دادگاه نیست. ما در این پرونده دفاع کرده و لایحه خود را نیز منتشر کردیم. در حالی که دشمنان نظام از این موضوع سوءاستفاده می کنند بهتر است دادگاه به صورت علنی برگزار شود.

خبرگزاری مهر


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.