درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا را داده‌ایم

۷ م دیماه ،

علی کفاشیان دربارهٔ برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال همدان اظهار داشت: به نظرم مجمع بسیار خوب و منظمی برگزار شد و این مجمع یکی از بهترین مجمع‌های ما بود.

به گزارش فارس ، این مسئول دربارهٔ فوتبال استان همدان گفت: همدان یکی از بهترین استان‌ها از نظر فدراسیون آسیا و فدراسیون فوتبال است و این ارزیابی به صورت کتبی بوده و شاخص‌های این استان به‌طور قابل ملاحظه‌ای دیده شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: این استان میزبانی‌های مختلفی را داشته و شرایط این میزبانی‌ها هم خوب بوده و نشان داده است توانایی برگزاری مسابقات را دارد.

وی ادامه داد: همچنین زیر‌ساخت‌های همدان به گونه‌ای طوری طراحی شده که قادر هستیم مسابقات تیم ملی و نوجوانان و جوانان را برگزار کنیم و مطمئن هستم در آینده همدان در لیگ‌های مختلف به لیگ برتر صعود خواهد کرد، همان‌طور که تیم بانوان و ساحلی این استان در لیگ برتر است.

کفاشیان در پاسخ به سئوال خبرنگاری دربارهٔ درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ تصریح کرد: ما یکی از کشور‌هایی هستیم که این درخواست را داده‌ایم، البته کشورهای دیگری هم می باشند، تصور می‌کنم ایران توانمندی لازم را برای برگزاری این مسابقات دارد، همان طور که در مسابقات نوجوانان نشان دادیم میزبان خوبی بودیم و امروز هم استادیوم‌های خوبی در کشور وجود دارد و تا آن زمان هم خیلی بهتر خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: با صحبت‌هایی که با فدراسیون آسیا کردیم، بسیار امیدوارم هستم که حمایت‌های اعضای هیئت رئیسه فدراسیون آسیا را جلب کنیم که میزبانی ۲۰۱۹ به ایران داده شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برگزاری این مسابقات مغایرتی با قوانین ایران ندارد، گفت: خیر، هیچ مغایرتی ندارد و مسابقات نوجوانان که با حضور ۱۹ کشور برگزار شد نشان از توانمندی‌های ما دارد و هیچ مغایرتی با قوانین ایران وجود ندارد.

ابن مسئول در پاسخ به این که آیا از فدراسیون فوتبال رفتنی هستید یا خیر، ادامه داد: تشخیص این موضوع با مجمع فدراسیون فوتبال است، اعتقادم این است که اگر کسی را مجمع بتواند انتخاب کند که بهتر از من باشد و بتواند برای فوتبال مفید باشد باید این کار را انجام دهد، البته نباید این طور باشد که با رفتن کسی کارها زمین بماند همان طور که در همدان با رفتن رئیس قبلی هیئت فوتبال نباید این طور باشد.

کفاشیان در پاسخ به خبرنگاری دربارهٔ مشکلات قضاوت در بازی پرسپولیس و نفت آبادان و بروز مشکلاتی یادآور شد: داورهای ما تست‌های مختلف داده‌ و داوران خوبی می باشند، اما در بعضی از مسابقات بعضی از داوران اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند و مشکلاتی به وجود می‌آید که این مسئله به خاطر استرس‌های مختلف بازی است و البته ما باید این اشتباهات را کمتر کنیم و این توصیه را به داوران داشته باشیم.

وی در خصوص عضویت در کمیته غرب آسیا خاطرنشان کرد: کمیته فدراسیون غرب آسیا شامل ۱۹ کشور است و بنده نایب رئیس این کمیته هستم و کمیته‌های مختلفی تشکیل شده؛ این کمیته برای اتخاذ تصمیمات اضطراری در رابطه با فدراسیون‌های غرب آسیا برگزار می‌شود که چهار عضو دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال دربارهٔ صحبت‌هایی درخصوص بازگرداندن تیم پاس به تهران عنوان کرد: اطلاع ندارم که چه کسی این کار را کرده و الان طبق مقرارت و قوانین جاری پاس متعلق به همدان است و کسی نمی‌تواند این را تغییر دهد، مگر اینکه خود استان و مسئولان بخواهند تیم را واگذار کنند ولی کسی دیگری نمی‌تواند این تغییر را انجام دهد.

این مسئول دربارهٔ طرح مسئله رسوایی اخلاقی در آکادمی فوتبال تهران در برخی سایت‌ها اضافه کرد: اطلاعی در این باره ندارم، ولی قطعاً موضوع را پیگیری خواهم کرد.

کفاشیان در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که در ابتدای جلسه اخم کرده بودید، اما بعد از پایان مجمع مثل همیشه لبخند زدید، بیان داشت: شاید چون صبح اول وقت بوده لبخندم باز نشده بود.

وی دربارهٔ ورود بانوان به ورزشگاه در صورت میزبانی جام ملت‌های آسیا متذکر شد: برای نوجوان هم همین مسئله بود که انجام شد و کشورها تابع قوانین ما می باشند و برای تیم‌هایی که شرکت کرده بودند آزاد بودند و تا آن زمان هم شرایط به نوعی فراهم می‌شود که این مشکل هم حل شود، البته این مسئله فرعی است.

رئیس فدراسیون فوتبال دربارهٔ سبب برگزار نشدن مسابقات زیر ۱۶ سال نوجوان در همدان نیز اذعان داشت: احتمالاً آن زمان همدان آماده نبوده و زمین اصلی استان آماده نشده بود و یکسری مشکلات اقتصادی هم گریبان‌گیر استان همدان بود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.