دردسرهای ۴ سال آینده اوباما

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

باراک اوباما در حالی برای چهار سال آینده اجاره نشینی خود در کاخ سفید را تمدید نمود که با معضلات اساسی در عرصه داخلی و خارجی آمریکا مواجه است.

به گزارش تفسیری مشرق، فارس به نقل از الانتقاد نوشت: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با پیروزی بر «میت رامنی» رقیب جمهوری خواه خود بار دیگر پای به کاخ سفید گذاشت و تا چهار سال دیگر جای خود را در آن تثبیت نمود، این اتفاق البته در شرایطی روی داد که شرایط خاصی در ابعاد داخلی و خارجی وجود دارد، به ویژه از ناحیه بحران اقتصادی روز افزون آمریکا و اختلاف نظر کارشناسان در راهکارهای حل این مشکل میان جمهوری خواهان و دموکرات ها که توانسته اند بار دیگر کنگره آمریکا را در اختیار بگیرند.

در این جهت «کامل وزنه» تحلیلگر مسایل سیاسی آمریکا در گفت‌وگو با الانتقاد تاکید می‌کند که بزرگترین چالش فراروی باراک اوباما در دور دوم ریاست جموری اش همان اقتصاد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیکاران آمریکا خواهد بود، وی بدهی‌های بالای آمریکا و بودجه این کشور و نحوه جمع و جور نمودن شکاف موجود در آمریکا را از دیگر مشکلاتی می‌داند که در مقابل باراک اوباما قد علم نموده است.

وزنه تاکید می نماید که اوباما در حالی بار دیگر به قدرت رسیده است که کنگره همچنان در دست جمهوری خواهان قرار دارد، گروهی که اختلافات اساسی با دموکرات ها در نحوه برخورد با بحران اقتصادی کنونی در کشور دارند.

وی در مورد پیامدهای برد اوباما در انتخابات بر اوضاع سوریه وجود تغییر در برنامه‌های آمریکا در قبال سوریه را بعید دانست و البته به این نکته اشاره نمود که شاید رسیدن به سازش امروز نزدیک تر از هر وقت دیگری باشد، چرا که اوباما دیگر از فشار انتخابات راحت شده است.

این کارشناس مسایل آمریکا مهم ترین پیامد پیروزی اوباما را در داخل سرزمین های اشغالی دانست و تاکید نمود که این پیروزی احتمالا بر روند تغییر حکومت در سرزمین‌های اشغالی موثر باشد، چرا که روابط مسمومی بین اوباما با بنیامین نتانیاهو اول وزیر رژیم صهیونیستی در سطح شخصی وجود دارد و وی تا آخرین لحظات از میت رامنی حمایت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اوباما درخواست های نتانیاهو در مور حمله به ایران را قبول نخواهد نمود، گفت که سبب آن هم این است که آمریکا برای آغاز جنگ تازه در منطقه آماده نمی باش.

وزنه با اشاره به تقسیم آراء انتخاباتی در آمریکا بر اساس نتیجه انتخابات گفت که شکاف شدید در آمریکا وجود دارد، چرا که بیشتر آنهایی که به اوباما رأی دادند، سیاه پوستان و لاتینی ها بودند، آنها تعداد قابل توجهی می باشند که نباید بی‌اهمیت از کنار آن عبور نمود، اما بیشتر سفیدها به رامنی رأی دادند و این موضوع افق آینده انتخابات آمریکا و میزان تاثیر لاتینی ها در انتخابات این کشور را نشان می‌دهد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.