دردسر اولویت ارزی برای واردات خودرو

این خبر امروز ۵ شنبه ۱۸ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

دردسر اولویت ارزی برای واردات خودرو

عصر خودرو : تصمیم دولت برای توقف واردات خودرو همچنان ادامه دارد، با این استدلال که دولت فرصتی می‌خواهد تا بتواند واردات را مدیریت کند و شرایط را به گونه‌ای پیش برد تا اولویت‌های ۹ و ۱۰ که خودرو هم جزو آنها است، نتوانند حتی به ارز اتاق مبادله‌ای هم دسترسی پیدا نمایند.

 به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از دنیای اقتصاد این اقدام دولت به نوعی پاک نمودن صورت‌مساله است که طی آن چند روزی است واردکنندگان خودرو را سرگردان نموده است. بعضی از فعالان بازار معتقدند که دولت دقیقا بعد از اتهامات فراوانی که به وارد نمایندگان وارد شد این تصمیم را گرفته است.
به این ترتیب تا اطلاع ثانوی واردات خودرو حتی با ارز آزاد هم انجام پذیر نخواهد بود تا وقتی که کارشناسان، تصمیم خود را در رابطه با ادامه داشتن یا نداشتن واردات خودرو در شرایط فعلی اعلام نمایند. این را معاون اداره کل ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید و در ادامه به این موضوع که هنوز تصمیم‌گیری خاصی در این رابطه انجام نشده است اشاره می‌کند.
ساسان خدایی به نقل از مهر ممنوعیت واردات خودرو را موقتی اعلام می‌کند و در ادامه می‌گوید: خودروهای وارداتی به نوعی هم کالای لوکس به شمار می‌آیند و هم وضعیت ارزی کشور به گونه‌ای است که باید ارز به کالاهایی اختصاص یابد که واردات آنها برای کشور ارجحیت دارد.
او در ادامه می‌گوید: کارگروه ارزی در حال بررسی واردات خودرو است، البته یکی از مواردی که در این میان به آن توجه خواهد شد این است که تولید داخلی خودروها نیز کاهش یافته است؛ اما به هرحال تصمیم‌گیری نهایی در این رابطه ظرف چند روز آینده صورت خواهد گرفت. این اقدام دولت در حالی است که پیش از این خودروهای کم‌مصرف خارجی از اولویت ۹ و ۱۰ به اولویت ۸ ارتقا پیدا نموده بودند تا تنها گروه از خودروهای وارداتی باشند که به ارز مبادلاتی دسترسی داشته باشند، اما با توجه به تنوع تصمیماتی که این روزها اتخاذ می‌شود به نظر می‌رسد اتفاقی که سال گذشته برای واردات خودرو رخ داد باز هم در حال وقوع است. در همین حال تصمیم تازه دولت مبنی بر قرار گرفتن واردات خودرو کم‌مصرف در اولویت هشتم نیز به تازگی لغو شده است.

پنجشنبه ۱۸ آبان   ۳:۹

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.